• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99092216817
  • منبع : نمایندگی همدان

بازار داغ شایعات کرونایی+صوت

بازار داغ شایعات کرونایی+صوت

ایسنا/همدان یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان گفت: برخی افراد از روی جهل و برخی آگاهانه و برای کسب منفعت در رابطه با کروناویروس اظهارنظر می‌کنند اما کادردرمان نمی‌توانند براساس شنیده‌ها عمل کنند و فعالیت ما براساس دستورالعمل‌های علمی است.

دکتر میلاد مسائلی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با استفاده از داروهای گیاهی یا طب سنتی برای درمان بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: وقتی دارو، روش تشخیصی یا روش درمانی برای هر بیماری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد مجموعه ای از اقدامات و اصول کنار همدیگر قرار می‌گیرد تا آن روش مورد تأیید باشد و ما براساس اظهارنظر یک شخص نمی‌توانیم سلامت آحاد مردم را تحت تأثیر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: منابعی که ما از این بیماری در اختیار داریم براساس معتبرترین دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهداشت جهانی و دانشگاه های معتبر دنیاست و همیشه افرادی از مجموعه تیم های درمانی مانند داروسازان، متخصصان بیهوشی، داخلی و عفونی در رابطه با مسائل اظهارنظر می‌کنند و تاکنون یک فرد اظهارنظر متقن نکرده است.

مسائلی با بیان اینکه در رابطه با کروناویروس بازار شایعات از ابتدا داغ بود، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان فردی که از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ درگیر بیمارانی بودم که نیاز به شرایط ویژه داشتند، می‌گویم که کادردرمان بیمارستان ها هیچ گاه براساس اظهارنظر فردی و شنیده‌ها کاری انجام نمی‌دهند بلکه موظف هستند براساس مستندترین شواهد علمی اظهارنظر کنند.

این متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان ادامه داد: مردم نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای شوند چراکه برخی افراد از روی جهل و یا از روی آگاهی و به سبب کسب منفعت اظهارنظر غیرعلمی می‌کنند.

وی یادآور شد: در رابطه با دیابت چرا انسولین مورد تأیید قرار گرفته و هیچ‌ فردی شکی در روند درمان آن ندارد؟  چون این دارو سال ها بر روی حیوانات، محیط‌های آزمایشگاهی و محیط های کوچک انسانی مورد بررسی قرار گرفته سپس نتایج آن در مقالات بسیاری منتشر شده و اپیدمیولوژیست‌ها آن را مورد بررسی قرار دادند و تاکنون به عنوان روش متقن پذیرفته شده است.

این پزشک متخصص ادامه داد: در برخی از داروها مانند «رانیتیدن» حتی پس از سال ها می‌بینیم موارد و عوارض جدیدی شناسایی شده و این دارو از سیستم دارویی حذف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درباره بیماری کووید ۱۹ بشر هنوز خیلی توانمند نیست و فقط تلاش می‌شود درمان های مورد استفاده کمترین عوارض را داشته باشد بنابراین علت تأکید بر پیشگیری نیز همین موضوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha