• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092620832
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ایجاد دبیرخانه دائمی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان

ایجاد دبیرخانه دائمی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان از ایجاد دبیر خانه دائمی همایش مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان خبر داد.

هوشنگ طالبی امروز (چهارشنبه_۲۶ آذرماه) در آیین اختتامیه سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه ۵۰ درصد رشته ها و فعالیت های دانشگاه اصفهان در بخش علوم انسانی است و رشته ادبیات و زبان فارسی قدمت ۶۰ ساله در این دانشگاه دارد، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در چند سال اخیر ۲ سیاست اصلی یعنی توسعه همکاری های بین المللی و بین المللی سازی ذخیره های علوم انسانی را دنبال کرده است.

وی یکی از بهترین اقدامات در این زمینه را برگزاری همایش بین المللی مولوی پژوهی اعلام کرد و افزود: در طول این همایش بیش از ۱۵ نشست درباره نوآوری های علمی و مولوی پژوهی در ابعاد کاربردی برگزار شد که ۶ نشست بین المللی و ۹ نشست داخلی بود.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به استقبال خوب از این همایش تصریح کرد: حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر در این همایش شرکت و ۶۲ استاد و کارشناس سخنرانی کردند. این همایش اثرگذاری های زیادی داشت از جمله اینکه پایه گذاری خوبی در زمینه مولوی پژوهی در هفت هفته اخیر در این همایش صورت گرفت و ظرفیت بالایی در آن وجود دارد.

طالبی، اثرگذاری دیگر آن را ایجاد ارتباط بین المللی دانست و اظهار کرد: ۱۵ مرکز و موسسه علمی و دانشگاهی بین المللی و ۱۹ دانشگاه و موسسه علمی داخلی در آن شرکت کردند و در مجموع استادان و کارشناسان ۹ کشور از آسیای میانه، دور و شرق مانند چین، کره جنوبی، هند، بنگلادش، پاکستان و ترکیه و جزایر بالکان در این همایش شرکت کردند.

رئیس دانشگاه اصفهان از ایجاد دبیر خانه دائمی همایش مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: علاوه بر دبیرخانه نگهداشت این سرمایه شبکه را اثربخش می دانم و امیدوارم با حمایت دانشگاه ها کشورهای مختلف محقق شود. مبادله استاد و دانشجو به صورت روان باشد و با پذیرش دانشجوی بین المللی پژوهش را تقویت کنیم.

همچنین مهدی محقق- چهره ماندگار ادب فارسی نیز با بیان اینکه مولانا گنجی ناشناخته است که هنوز آموزه های کاربردی آن را درنیافته ایم، در این همایش گفت: اهمیت مولانا در این است که در آثارش استفاده فراوان از قرآن مجید کرده و مضامین آیات را در اشعار خود آورده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha