• جمعه / ۲۸ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99092821530
  • خبرنگار : 50189

رییس کمیسیون بهداشت مجلس:

فعلا خبری از خرید واکسن کرونا نیست/زودتر از خرداد بعید است به واکسن ایرانی دست پیدا کنیم

فعلا خبری از خرید واکسن کرونا نیست/زودتر از خرداد بعید است به واکسن ایرانی دست پیدا کنیم

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واکسن کرونای بنیاد برکت مجوز فاز اول آزمایش انسانی خود را دریافت کرده است و اوایل دیماه نیز آزمایشات خود را آغاز خواهد کرد همچنین واکسن های تولیدی انستیتو رازی نیز تا چند روز آینده مجوزهای فاز اول آزمایش انسانی خود را دریافت خواهد کرد ولی خوشبینانه‌ترین کارشناسان معتقدند که زودتر از خرداد و تیرماه سال آینده به تولید انبوه واکسن کرونا دست پیدا نخواهیم کرد.

دکتر "حسینعلی شهریاری" درباره واردات واکسن کرونا گفت: تا این لحظه نتوانسته‌ایم منابع ارزی لازم برای خرید واکسن کرونا را تامین و این پول را به خارج از کشور منتقل کنیم و احتمال دارد که همانند مشکلی که در مورد واکسن آنفلوآنزا داشتیم به طوری که پول تهیه این واکسن را تامین به و خارج از کشور منتقل کنیم اما نتوانستیم واکسن آنفلوآنزا را وارد کنیم؛ هم اکنون نیز احتمال می رود که برای تهیه واکسن کرونا نیز با این مشکل روبرو شویم بنابراین تمام امید ما تولید واکسن کرونا در داخل کشور است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تهیه واکسن کرونا نیاز است که منابع مالی را به صورت فرانک تامین کنیم اظهار کرد: پول هایی که ما داریم تبدیل به فرانک نمی شود و هنوز نتوانسته ایم این پول را تامین و به طرف خارجی منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار پلت فرم تولید واکسن کرونا در داخل کشور توسط ۷ شرکت دانش بنیان در دست اقدام است، اظهار کرد: از این شرکت‌ها می توان به انستیتو رازی، انستیتو پاستور، بنیاد برکت و دو نمونه نیز توسط وزارت دفاع اشاره کرد که در مجموع ۷ نمونه در داخل کشور در حال کار کردن روی تولید واکسن کرونا هستند.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واکسن کرونای بنیاد برکت مجوز فاز اول آزمایش انسانی خود را دریافت کرده است و اوایل دیماه نیز آزمایشات خود را آغاز خواهد کرد همچنین واکسن های تولیدی انستیتو رازی نیز تا چند روز آینده مجوزهای فاز اول آزمایش انسانی خود را دریافت خواهد کرد ولی خوشبینانه‌ترین کارشناسان معتقدند که زودتر از خرداد و تیرماه سال آینده به تولید انبوه واکسن کرونا دست پیدا نخواهیم کرد هرچند که انستیتو رازی مدعی شده است که اگر منابع کافی در اختیار آن قرار داده شود شاید تا پایان سال بتوانند ۲ میلیون دوز واکسن کرونا را تولید کنند که امیدواریم با کمک به این شرکت های دانش بنیان بتوانیم سال آینده واکسن کرونا را حداقل برای گروه های آسیب پذیر و پرخطر به اندازه کافی تولید کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر خرید واکسن خارجی کرونا، افزود: باتوجه به تحریم‌ها، مشکل ما تامین ارز فرانک است که اگر این ارز را تامین کنیم، سپس باید بتوانیم آن را به خارج کشور انتقال داده و بعد از آن واکسن خریداری شود لذا اینکه دستور رییس جمهور چقدر می تواند در این شرایط و با این مشکلات اجرایی شود، جای سوال دارد.

شهریاری در پاسخ به این سوال که آیا این دستور رییس جمهور یک حرکت نمایشی بوده یا بستری برای خرید و وارد کردن واکسن وجود دارد؟ اظهار کرد: ایشان با نیت خیر این صحبت را کرده‌اند و با توجه به واقعیت ها ما نمی‌توانیم در این رابطه قضاوت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۰۹:۵۸

خوب این مشکلات ارزی رو شما ایجاد کردید با استقبال از تحریم بیشتر، حالا هم ذوق زده اید برای تولید داخلی که پول بیشتری در بیاورید. جون ما مردم هم مهم نیست براتون

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۰۳

این دوران هم میگذره اما مردم هرگز این همه بلایی که شما سرشون آوردید رو فراموش نخواهند کرد...کشورهای دیگه خودشونو به آبو آتیش میزنن تا واکسن وارد کنن اونوقت شما...باشه.هر چیزی یه زمانی داره به هر حال...اما وای به روزی که...یا حق

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۳۵

مردم رو مسخره کردین؟!!یکبار میگین چیزی به آزمایش انسانیش نمونده یکبار اردیبهشت حالا باز یک ماه دیگه رفت جلوتر؟!مردم رو نادان فرض نکنید خواهشاً!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۵۶

هر دفعه یه سازی می‌زنیم یه بار میگین تا عید واکسن داخلی آماده است یه بار میگین تا قبل از تیر ماه واکسن آماده نمیشه،حالا ما با کدوم ساز تون برقصیم؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۱۴

فعلا که جان مردم را دست گرفته اید و هر مصلحت و منفعتی از جان مردم برایتان مهم تر است . باشد روزی که در پیشگاه خداوند جوابگو باشید.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۲۴

تمام کارهای این دولت نمایشی و انتخاباتی است .

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۱:۳۲

فعلا همه بمیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۵:۰۷

پس مینشینیم و پرپر شدن هموطنان عزیز را شاهد خواهیم بود.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۵:۲۵

منابع ارزی فلان مربی تیم ملی فوتبال که میاد دو تا بازی میبازه و 135 میلیارد تومن میریزین به حسابش رو تونسیتن تامین کنید و از مجاری بانکی بریزید به حسابش پول واکسن رو نتونستین تامین کنید ؟ ذره ایی مسئولیت پذیری در وجودتان نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۵:۵۶

بودجه مجلس چی ،اون سرجاشه ایشالله ،یوقت کم نکنید ازش

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۷:۱۵

کاش وقتی عده ای توان اداره ممکلت و مراقبت از سلامتی مردم خودشون را ندارند، هیچ وقت مسیولیت چیزی را قبول نکنند و خودشون برن.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۸:۱۸

جان مردم اگر برایتان ارزش داشت حتما از فایزر خرید میکردید. تا خرداد هم نمیتوانید تولید کنید. مگر اینکه از جای دیگر بخرید و به اسم خودتان بزنید.