• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99100302345

اتخاذ تمهیدات لازم برای مواجهه با یخبندان احتمالی در گرگان

اتخاذ تمهیدات لازم برای مواجهه با یخبندان احتمالی در گرگان

ایسنا/گلستان فرماندار گرگان با اشاره به در پیش بودن سامانه سرد بارشی و احتمال بارش برف و یخبندان در این شهرستان، گفت: از دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواسته شده تمهیدات لازم را برای این شرایط اتخاذ کنند.

محمد حمیدی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار کرد: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان و احتمال بارش برف و یخبندان در این شهرستان، شهرداران هر ۴ شهر باید پیش‌بینی لازم را برای مقابله با بحران و یخ‌زدگی معابر داشته باشند و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز تمهیدات لازم را برای مواجهه با احتمال مسدود شدن محور زیارت و توسکستان در نظر بگیرد.

وی از اداره کل هواشناسی خواست در این چند روز وضعیت کامل آب و هوایی و اخطاریه‌های هواشناسی را به مدیران دستگاه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی کند.

فرماندار گرگان در ادامه با اشاره به تأمین گاز در شرایط بحرانی، گفت: به دلیل اینکه زیرساخت شرکت‌های تأمین نیرو مانند گاز برای شرایط نرمال و ثابت تعیین شده است، ضروری است همه شهروندان صرفه‌جویی لازم در مصرف گاز را در مواقع بحرانی داشته باشند.

حمیدی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز، تأکید کرد: تمامی ادارات، بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها و مراکز خدماتی باید اقدام به دوگانه‌سوز شدن کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان نیز با بیان اینکه تاکنون ۶۵٠ تن ماسه و نمک تهیه و در انبارهای مخصوص دپو شده است، گفت: علاوه بر این ماشین‌های سنگین نمک‌پاش و برف‌روب آمادگی کامل را جهت امدادرسانی در محورهای یخ‌زده دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha