• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99100302402
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اداره ارشاد شهرستان نهاوند:

توسعه فرهنگی، بستر پیشرفت در تمام بخش‌های جامعه است

توسعه فرهنگی، بستر پیشرفت در تمام بخش‌های جامعه است

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: توسعه فرهنگی بستر پیشرفت تمام بخش‌ها و حوزه‌هاست.

امیر بحیرایی چهارشنبه ۳ دی ماه در جمع اعضای شورای شهر و شهرداری نهاوند، با بیان اینکه فرهنگ امری مهم و بنیادی است، اظهار کرد: با وجود پتانسیل بالا و همچنین پیشینه تاریخی و فرهنگی، این شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از پایتخت‌های فرهنگی کشور معرفی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در شبکه شهرهای خلاق در حوزه صنایع دستی ثبت شده است، می‌تواند بستری برای ورود گردشگران به شهرستان مهیا کند که همین امر رشد و توسعه اقتصادی را برای شهرستان به ارمغان می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه تک‌ بُعدی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر نیازمند توسعه و تعامل با مجموعه شهری و پویایی فضای فرهنگی و هنری است چرا که این پویایی موجب تغییر در فضای اجتماعی شهرستان خواهد شد که به همین مناسبت آماده‌ایم با تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در تعاملی سازنده با شهرداری و شورای شهر به این مجموعه در حیطه نگاه تخصصی کمک کنیم. 

بحیرایی ایجاد "گذر فرهنگی" در شهرستان برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌صورت مداوم را از برنامه هایی دانست که با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی محقق خواهد شد. 

 وی با بیان اینکه بعد از مدت ها به‌زودی شاهد برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی و خوشنویسی با موضوع نماز در این شهرستان خواهیم بود،افزود: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از تمام پتانسیل‌های موجود در شهرستان و همچنین دستگاه‌های مرتبط فضایی فرهنگی و هنری درخور شایستگی‌های  شهرستان ایجاد کنیم.

در ادامه از اعضای شورای اسلامی  شهر نهاوند داشتن ایده در برنامه‌ها، عدم موازی‌کاری، هدفمند بودن و انسجام همه دستگاه‌ها، ضابطه‌مندی، هماهنگی و استفاده از همه پتانسیل‌های موجود  را از لازمه‌های برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان دانست و گفت: باید از آموزه‌های دینی به عنوان مهارت‌های زندگی استفاده کنیم و همچنین زنده کردن احساس مسئولیت در مردم در حوزه شهر یکی از اهداف شورا و شهرداری است که می‌توان آن را در غالب تولیدات فرهنگی و هنری فرهنگسازی کرد. 

عبدالعلی ملکی ایجاد بستر مناسب در راستای فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان را از اهم برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با همدلی و هم‌افزایی در تمامی دستگاه‌ها، می‌توانیم شاهد اتفاقات و برنامه‌های مهمی در نهاوند باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری تأثیر مستقیم و مثبت بر سلامت جسمی، روانی، اخلاقی و رفتار مردم دارد و ما هر چه بتوانیم زیر ساخت‌های فرهنگی را توسعه دهیم، آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از مشکلات فرهنگی کم می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha