• پنجشنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99100402751
  • خبرنگار : 50147

وجود ۴۰۰۰ خانه هلال در نقاط دورافتاده کشور

وجود ۴۰۰۰ خانه هلال در نقاط دورافتاده کشور

ایسنا/بوشهر مدیرکل روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: با وجود تامین ۵۰ درصدی ظرفیت انبارهای هلال‌احمر هنوز تا شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

روح‌الله استاک در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های استان بوشهر با اشاره به ضرورت شناسایی نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد: پنجم دی ماه سالروز زلزله بم است، حادثه‌ای که تا ۲۴ ساعت پس از وقوع کسی از آن خبردار نمی‌شود در حالی که زمان طلایی امدادرسانی ساعات اولیه پس از حادثه است.

وی افزود: تجربه‌ای که از زلزله بم دریافت شد، اجرای یک طرح شاخص و ایجاد خانه‌های هلال بود که در حال حاضر ۴۰۰۰ خانه هلال فعال در کشور داریم و اگر اتفاقی در یکی از روستاهای دورافتاده رخ دهد تا نیروهای موثر و آموزش‌دیده به آنجا برسند اقدامات اولیه امداد و نجات انجام می‌شود. زیرا ممکن است رسیدن نیروهای حدود ۶ تا ۷ ساعت زمان ببرد که با استقرار خانه‌های هلال در محل زمان امداد اولیه به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

مدیرکل روابط‌عمومی هلال‌احمر اظهار کرد: خوشبختانه ۵۰ درصد از ظرفیت انبارهای جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور تأمین شده با این حال همچنان تا شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

استاک خاطرنشان کرد: عوامل خانه هلال وظیفه آموزش مردم و کمک به آنها در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن را بر عهده دارند و این مهم‌ترین درس‌آموخته ما از حادثه تلخ زلزله در بم است‌ که منجر به مرگ ۳۷ هزار نفر گردید.

وی با اشاره به تاسیس ۷۰ خانه هلال در استان بوشهر ادامه داد: پیش‌بینی بلندمدت این است که در سراسر کشور ۳۷ هزار خانه هلال داشته باشیم و تا پایان دولت دوازدهم ۵ هزار خانه افتتاح شود.

مدیرکل روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: در برنامه ۱۴۰۰ یک سری وظایف بر عهده جمعیت هلال‌احمر گذاشته شده، اما بودجه آن از سوی دولت در نظر گرفته نشده که امید است با تصحیح این موارد توسط نمایندگان مجلس، بودجه مناسبی به تجهیز هلال‌احمر اختصاص یابد.

روح‌الله استاک با اشاره به برخی حواشی پیرامون رئیس سابق جمعیت هلال احمر گفت: مهم‌ترین موضوع برای ما سرمایه اجتماعی است و اگر اعتماد مردم از ما سلب شود دیگر چطور می‌توانیم به آنان خدمت ارائه دهیم؟ به همین ترتیب مردم به برخی بازیگران و سلبریتی‌ها اعتماد کرده و در مواقع بحرانی همچون زلزله یا سیل کمک‌های نقدی خود را به دست آنها می‌سپارند.

وی تاکید کرد: اگر یک شخص مرتکب خطا و فساد می‌شود نباید آن را به پای کل جمعیت و سازمان نوشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha