• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99100705212
  • خبرنگار : 71461

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ خبر داد:

جامعه قرآنی با شعار «شهید سلیمانی سردار قرآنی» در اولین سالگرد سردار آسمانی

جامعه قرآنی با شعار «شهید سلیمانی سردار قرآنی» در اولین سالگرد سردار آسمانی

رئیس سازمان دارالقرآن کریم از تشکیل کارگروه قرآنی با شعار «شهید سلیمانی سردار قرآنی» از سالگرد اولین شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی تا دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ - رئیس سازمان دارالقرآن کریم - در نشست قرآنی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته کارگروه قرآنی دهه فجر را به همراه داشتیم اظهار کرد: امسال سعی کردیم ‌این‌ کارگروه از شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز و تا دهه فجر به مدت چهل روز ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: قرار است این برنامه با شعار «شهید سلیمانی سردار قرآنی» برگزار شود، در این برنامه‌ها ۴۷عنوان را مدنظر داریم که براساس این شعار شخصیت قرآنی سردار دل‌ها به جامعه معرفی شود تا رشادت‌های این قهرمان ملی و جهان اسلام را بیشتر بشناسیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی که رهبر ماظم انقلاب به برخی از آنها تاکید داشتند پیروی از ولایت، در مسیر انقلاب بودن، در مسیر مقابله با استکبار جهانی بودن و ایستادگی در مقابل نمادهای استکبار همچون آمریکا و اسرائیل بودن است که ما نیز باید به این ویژگی‌ها که برگرفته از شخصیت شهید سلیمانی بپردازیم زیرا این شهید بزرگوار نیز این ویژگی‌ها را از قرآن گرفته بود.

وی با اشاره به ۴۷برنامه‌ای که در این کارگروه برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: از مسان این برنامه‌ها می‌توان به اهم برنامه‌ها از جمله گفتمان‌سازی شهید سلیمانی، برپایی کاروان قرآنی، تولید فیلم‌مستند، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در لبنان، عراق و ایران، پویش‌های سراسری ختم قرآن، برگزاری محافل قرآنی در روز ۹دی به صورت نیمه حضوری، پویش ختم قرآن کریم و تلاوت سوره کوثر، راه‌اندازی پویش سراسری مکتب شهید سلیمانی در برنامه شاد برای دانش‌آموزان، تاسیس دارالقرآن کریم شهید سلیمانی در تهران، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با همت سازمان اوقاف و امور خیریه، پراختن به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی، پرداختن به حرکت انقلابی ایشان در قالب برنامه «حدیث‌بندگی»، ویژه برنامه «مصباح» در مورد شهید سلیمانی، پرداختن به وصیت شهید سلیمانی و ایجاد خط خبری در قالب ادبیات مقاومت، دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید سلیمانی وهم‌رزمانش و ... اشاره کرد.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی را نباید محدود به زمان شهادت ایشان بلکه باید شخصیت ایشان را در طول سال تبیین کرد، برنامه‌های فعلی نیز به صورت مستمر در آینده ادامه پیدا خواهد کرد، خوشبختانه ظرفیت فضای مجازی در این دوران به ما کمک می‌کند که به راحتی این شخصیت را تبیین‌ کنیم، همچنین برای زنده نگاه داشتن یاد این شهید سعی کردیم نام خیلی از موسسات و اماکن را به یاد این شهید نامگذاری کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم در پایان گفت: برای زندگی قرآنی این شهید مجموعه‌هایی در حال تهیه است که در آینده نه چندان دور در اختیار موسسات مردم نهاد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha