• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99101813593
  • خبرنگار : 50295

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

تولید انبوه واکسن کرونای ایرانی در سال آینده

تولید انبوه واکسن کرونای ایرانی در سال آینده

ایسنا/زنجان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که خرداد یا تیرماه سال آینده به تولید انبوه واکسن داخلی کرونا برسیم.

سید مرتضی خاتمی شامگاه دیروز (۱۷ دی‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ماه‌نشان، ضعف کارکرد فرهنگی و اقتصادی را  مشکل اساسی جامعه دانست و اظهار کرد: متاسفانه توجه به فرهنگ  مهجور مانده و قطعاً بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور، ریشه فرهنگی دارد.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور، تصریح کرد: در مسیر پایانی تولید واکسن کرونای ایرانی هستیم و این مایه مباهات است، هر چند تولید واکسن در ایران امر نوپدیدی نیست؛ چرا که ما حداقل تجربه ۱۰۰ ساله در تولید واکسن در موسسات رازی و انستیتوپاستور ایران داریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در کمک به دانشمندان ایرانی تاخیر ایجاد نشده بود، می‌توانستیم قبل از پایان سال‌جاری به تولید انبوه واکسن برسیم، عنوان کرد: آزمایشات فاز انسانی یکی از شرکت‌ها با موفقیت در حال انجام است و امیدواریم که خرداد و یا تیرماه سال آینده به تولید انبوه واکسن داخلی کرونا برسیم که این خود می‌تواند یک پیام مهم برای همه جهانیان باشد.

خاتمی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین جهاد برای مقابله با آمریکا، جهاد علمی است، بیان کرد: این نوع جهاد را این روزها در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها که حرکت‌های خلاقانه و ابتکارانه را در ابعاد گوناگون انجام می‌دهند، شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ حرف و حدیث فراوانی داشته و به احتمال زیاد در منابع پیش‌بینی شده مبالغه‌هایی باشد، یادآور شد: وقتی گفته می‌شود بودجه استان زنجان ضعیف دیده شده، کاملاً دلیلش مشخص است؛ چرا که زیر ۴۰ درصد از درآمدهای استان به خود استان برمی‌گردد و درآمدهای تعدادی دیگر از استان‌ها نیز به همین شکل به سایر استان‌هایی که درآمد کمتری دارند، داده می‌شود.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در خانه ملت، با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم منطقه، به جای فرافکنی باید چاره‌ اساسی اندیشید، افزود: مهم‌ترین کار در شرایط کنونی حفظ وحدت است و از این رو باید دست برادری به سوی هم دراز کرده و برای تعالی شهرستان تلاش مضاعفی ساماندهی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه پروژه پتروشیمی در ایجرود یک پروژه زخمی است و نمی‌توان این پروژه را متوقف کرد، ادامه داد: برای هر بخش و منطقه از کشور باید سند جامع داشته باشیم، مثلا سند جامع آب، خاک و راه؛ چرا که بدون چشم‌انداز و سند جامع نمی‌توان در کشور حرکت اساسی انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha