• جمعه / ۱۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99101914272
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

اتفاقات اخیر آمریکا محصول لیبرال دموکراسی غربی است

اتفاقات اخیر آمریکا محصول لیبرال دموکراسی غربی است

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اتفاقاتی که اخیرا در آمریکا رقم خورده، محصول لیبرال دموکراسی غربی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله ‌شعبانی‌موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان، بیان کرد: اتفاقاتی که روزهای اخیرا در آمریکا رقم خورد، محصول لیبرال دموکراسی غربی است و کسانی که به دموکراسی غربی چشم دوختند و آمریکا را آمال خود می‌دانند ببینند در آمریکا چه خبر است. 

وی با اشاره به اینکه نیاز است درک عمیقی از لیبرال دموکراسی غربی داشته باشیم، ادامه داد: ترامپ محصول لیبرال دموکراسی غربی است و امروز به ظاهر آمریکا را به هم ریخته و به سمت جنگ داخلی پیش می‌برد. 

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: آمریکا سالیان سال به بهانه دموکراسی در افغانستان هزارن نفر را کشت و در سال ۲۰۰۰ به بهانه برگزاری دموکراسی به عراق حمله و چندین هزار نفر از مردم این کشور را به کام مرگ کشید.

امام‌ جمعه همدان مطرح کرد: در هر قسمتی از دنیا که بی ثباتی، فساد و جنگ وجود دارد، پای آمریکا در میان است و همه این‌ها به بهانه صدور دموکراسی اتفاق می‌افتد. 

وی ادامه داد: امریکا می‌خواهند تمدن و تفکر غربی خود را به دنیا القاء کنند تا همه دنیا مثل آن‌ها فکر و رفتار کنند و برده آن‌ها باشند اما امروز خود در این مسئله گرفتار شده‌اند.

شعبانی‌موثقی توضیح داد: از دید آمریکایی‌ها کابل و بغداد جایی است که انتظار ترور، بی‌ثباتی، اغتشاش و جنگ است اما در آمریکا انتظار این حوادث نمی‌رود. بی‌ثباتی در کابل و بغداد از دخالت آمریکا نشأت می‌گیرد و اگر امریکا مشغول خود باشد و از دست از سر دنیا بردارد، دنیا نفس تازه ای می‌کشد. 

وی درباره سلطه شبکه‌های اجتماعی و رفتارهای دوگانه رسانه‌ها در رابطه به اتفاقات آمریکا گفت: اگر در کشورهای منطقه خاورمیانه کوچکترین مسئله‌ای پیش بیاید تمام شبکه‌های اجتماعی اتفاقاتی روایتگری و تحلیل‌هایی ارائه می‌کنند اما امروز در برابر اتفاقاتی که در امریکا افتاده طور دیگری رفتار می‌کنند که رفتارهای دوگانه تسلط شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی را نشان می‌دهند. 

امام جمعه همدان افزود: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد رویدادهای امریکا چشمشان را روی واقعیت می‌بندند و به نحو دیگری تفسیر می‌کنند و این‌ها را آزادی قلمداد می‌کنند اما در مورد تسلط شبکه‌های مجازی باید توجه بیشتری بشود.

وی با گرامیداشت یاد و نام آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: روزی که دین اسلام توسط بعضی از جریانات سیاسی مورد هجمه قرار گرفت و برخی از رسانه‌ها و روشنفکران گفتند می‌شود علیه دین خدا قیام کرد و سیاسیونی که قدرت دستشان بود گفتند قرآن قابل نقد است، او وارد میدان شد و در تقابل این تفکرات ایستاد و برای تببین میانی دینی تلاش کرد بنابراین به منتقدین وی توصیه می‌کنم آثار علمی وی را مطالعه کنند.

امام جمعه همدان بیان کرد: اصول دین به اعتقاداتی گفته می‌شود که پذیرفتن آن‌ها شرط مسلمانی است و اگر کسی در آن‌ها تردید کند به حد مسلمانی نرسیده است، ایمان و اسلام واقعی وقتی محقق می‌شود که انسان اصول دین را به صورت یقین پذیرفته باشد. 

وی با اشاره به اینکه یقین پیدا کردن ضرورتا با کارهای پیچیده علمی نیست و انسان با تحلیل‌های ساده می‌تواند به یقین برسد، گفت: توحید نخستین اصل اساسی تمام ادیان ابراهیمی است همچنین این ادیان معتقد به معاد و نبوت نیز هستند و در مصادیق نبی متفاوت هستند اما اصل و اساس تمام ادیان ابراهیمی یکی است و اساس هر سه دین ابراهیمی توحید، نبوت و معاد است. 

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اصول دین باید تحقیقی باشد و تقلید کردن در این مورد کافی نیست، اضافه کرد: زمین و آسمان بستری است برای مطالعه کردن و رسیدن به توحید و تمام هستی آیات الهی است.

وی با اشاره به اینکه تمام هستی در حال دعوت انسان‌ها به توحید است، تصریح کرد: نخستین حرف انبیاء توحید است و خمیر مایه وجود انسان بر پذیرش توحید شکل گرفته است‌.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه به مصادیق توحید اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق توحید، توحید ذاتی است به این معنا که غیر از پروردگار عالم هیچ هستی مستقلی در عالم وجود ندارد و هر چه در عالم است ممکن‌الوجود است و به پروردگار ربط دارند و خدا تنها حق و حقیقت دنیا است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha