• جمعه / ۲۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99102619562
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین در اولویت شهرداری خرم‌آباد باشد

رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین در اولویت شهرداری خرم‌آباد باشد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین در اولویت شهرداری خرم‌آباد باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد که امروز ۲۶ دی‌ماه برگزار شد، بیان کرد: قرآن کریم دنیاپرستی را ریشه طغیان و انحراف و نافرمانی از آموزه‌های الهی می‌داند.

وی با ذکر این مطلب که انحراف از جایی شروع می شود که انسان دنیا را بر آخرت ترجیح دهد، ادامه داد: کسی که طغیان و سرکشی کند در جهنم ماوا خواهد گزید چراکه دنیاطلبی انسان را به زور و ستم و فساد در اجتماع می‌کشاند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری این مطلب که ثواب خداترسی، بهشت است، تصریح کرد: هر کس می‌خواهد بر نفس خویش مسلط باشد باید با دنیاطلبی مبارزه کند و اطاعت خدا را بر هر چیزی ترجیح دهد و نمونه چنین کسی، حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان دخت نبوت، همسر ولایت و مادر ولایت است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سوره کوثر در شأن فاطمه زهرا(س) نازل شده است و دوستی با آن حضرت به منزله دوستی با نبی مکرم اسلام است، تصریح کرد: از ویژگی‌های فاطمه زهرا(س) تدبیر در امور منزل است و دومین ویژگی آن حضرت فعالیت‌های اجتماعی است.

وی با ذکر این مطلب که استدلال‌های عمیق در فدک حاکی از تسلط حضرت فاطمه زهرا(س) به آموزه‌های قرآن است، تصریح کرد: نکته دیگر در زندگی دخت نبوت شب زنده‌داری و نماز شب است که آن حضرت تا سحرگاهان نماز می‌خواند و اول برای همسایه دعا می‌کرد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: سابقه شهرداری در خرم‌آباد بیش از ۹۰ سال است و در آن زمان محدود به دو منطقه بود و با گسترش شهر وظایف گسترش یافت.

وی تصریح کرد: توسعه معابر و پارک، تنظیف معابر و رفع سد معبر عمومی، تعیین محله مخصوص برای دفع زباله، اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر بلایای طبیعی از وظایف شهرداری است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه در قانون اساسی، ۳۴ ماده و ۹ تبصره به‌عنوان وظیفه بر عهده اعضای شورای اسلامی شهرها است و هرکسی داوطلب خدمت در این شوراها بوده باید این‌ها را مطالعه کند و در خود این آمادگی را ببیند که آیا می‌تواند خود را وقف خدمت به مردم کند یا نه؟ خاطرنشان کرد: این‌ها وظایف سخت و سنگینی است، امور عمرانی، نظارت بر درآمدها، هزینه‌ها، امور فرهنگی، بهداشتی و… وظایفی است که بر عهده شهرداری و شورای شهر نهاده شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما این‌ها را در نشست‌های مختلف بازگو کرده‌ایم، اضافه کرد: وظایفی هم بر عهده ما شهروندان است که یکی از آن‌ها حس تعلق خاطر به محله و شهر محل سکونت خود ما است، شهر خود را خانه خودمان باید بدانیم.

وی بیان کرد: برای رسیدن به حد قابل‌قبول کاستی‌های از سوی مردم و شهرداری و شورای شهر وجود دارد و برای برطرف کردن آن باید تلاش کنیم و مردم ضمن رعایت و کوشا بودن در حفظ فضای شهری باید عوارض شهرداری خود را پرداخت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: سازمان‌های دولتی و غیردولتی به شهرداری بدهکار هستند و باید آن را پرداخت کنند و رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین در اولویت شهرداری باشد که باید با همکاری دیگر سازمان‌های مرتبط صورت گیرد.

شاهرخی با اشاره به ۲۷ دی‌ماه و شهادت حجت‌الاسلام نواب صفوی و یاران ایشان، افزود: مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند که جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به‌وسیله نواب صفوی در من به وجود آمد.

وی تصریح کرد: شهید نواب صفوی، طلبه‌ای جوان، پرشور و پرحرارت بود و وجود ایشان مملو از عشق و ایمان به اسلام و دلداده مردم بود.

امام‌جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بصیرت و آگاهی به اهداف، اخوت اسلامی، استکبارستیزی، مرزبندی با دشمن، ملاک در مسئولیت‌ها، تقوی همراه با دانایی و توانایی، دوری کردن از محدودیت نژادی، قومی و جنسیتی از آرمان‌های انقلاب توسط امام و مقام معظم رهبری است که نواب به آن پایبند بوده و باید راه این شهید با استحکام بیشتری ادامه پیدا کند.

شاهرخی اضافه کرد: راه این شهید ادامه داشت و توسط سردار شهید قاسم سلیمانی ادامه پیدا کرد و این شهید والامقام تمام قامت در مقابل استکبار جهانی ایستاد و این تقابل، جهاد و مجاهدت‌ها امروز فضاحتی برای استکبار جهانی در بیرون از مرزها و در درون آن کشور به وجود آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha