• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99103022368

عضو اتاق بازرگانی استان فارس:

آگاهی از قوانین شرط لازم برای ورود به تجارت بین‌المللی است

آگاهی از قوانین شرط لازم برای ورود به تجارت بین‌المللی است

ایسنا/فارس عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: آگاهی از قوانین نظیر موارد قانونی مناقصه‌های بین‌المللی، شرط لازم برای ورود شرکت‌ها به بازار تجارت بین‌الملل است.

امید ماهرانی سه‌شنبه ۳۰ دی در نشست تخصصی کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات محصولات خود باید نسبت به الزامات بازار و قراردادهای بین‌المللی آگاهی کامل و جامع داشته باشند تا بتوانند با ارائه مدارک صحیح مسایل قانونی صادرات را پیش ببرند.

او افزود: شرکت در مناقصات بین‌المللی یکی از مباحث مهم قانونی برای گرفتن پروژه‌های بین‌المللی توسط فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان است؛ این مناقصات روال مشخصی دارد و شرکت‌هایی که حضور در مناقصات را به عنوان یکی از درگاه‌های تداوم فعالیت و درآمدزایی مدنظر دارند باید از مشاوران متخصص برای ارزیابی و تامین مستندات بهره ببرند.

ماهرانی به روز بودن اسناد و معرفی پایگاه‌هایی که مناقصات داخلی و خارجی را به متقاضیان ارائه دهد را هم از الزامات این حوزه دانست و گفت: یکی از اولویت‌های اتاق بازرگانی در فارس ایجاد شرایط برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان بزرگ استان فارس است که در حال حاضر در این بخش مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس در کنار شرکت‌های دانش بنیان و فعالان اقتصادی این حوزه قرار دارد و تلاش می‌کند از هر گونه موازی کاری در این حوزه جلوگیری کرده و هم افزایی بیشتری بین دستگاه‌های متولی و فعالان اقتصادی در شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان ایجاد کند تا فضا برای فعالیت شرکت‌ها در فارس هموارتر شود.

او با بیان اینکه فارس با حدود ۲۰۰ شرکت ثبت شده فعال دانش بنیان در جایگاه چهارم کشور قرار دارد، گفت: عمده فعالیت این شرکت‌ها در حوزه‌های صنایع غذایی، دارو، فرآورده‌های پیشرفته، تشخیص و درمان، فناوری و موارد پیشرفته، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، وسایل و تجهیزات پزشکی، برق و الکترونیک و مخابرات، و خدمات تجاری سازی است.

ماهرانی ادامه داد: در حال حاضر در کشور حمایت‌هایی در قالب‌های مختلف از شرکت‌ها دانش بنیانی که توان صادرات دارند، ارائه می‌شود که شرکت‌ها باید برای اطلاع از این حمایت‌ها به سایت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این جلسه مَجازی گفت: جدیت، اعتبار و مقبولیت خریدار، اشراف و آگاهی از رقبا و راهبردهای آنها در بازار هدف، هدایت بنگاه های متقاضی به تکمیل ساختارهای کاغذی از جمله اهمیت مناقصات است.

ناصر انزلی‌چی، با تشریح مراحل و روند شرکت در مناقصات بین‌المللی، گفت: برای شرکت در مناقصات بین‌المللی شناسایی و رصد سازمان‌ها و برنامه‌هایی حمایتی و توسعه‌ای به منظور استفاده بهینه از فرصت‌های پیش آمده بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha