• جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99110301591
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار:

خبازی‌های سیستان وبلوچستان درجه بندی می شوند

خبازی‌های سیستان وبلوچستان درجه بندی می شوند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: کار گروه آرد و نان شهرستانها نسبت به اجرای طرح درجه بندی خبازی ها اقدام کنند و این طرح به صورت پایلوت از شهر زاهدان آغاز شود.

به گزارش ایسنا ماندانا زنگنه در کارگروه آرد ونان استان اظهار کرد: کمیته آرد و نان طرح درجه بندی خبازیها را به صورت پایلوت از شهر زاهدان شروع کند و این طرح را به فرمانداری‌ها نیز ابلاغ می‌کنیم تا نسبت به درجه بندی تمام خبازی های شهری و روستایی در شهرستان ها نیز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع باید در بهمن‌ماه عملی شود و نانوایی هایی که بالاترین استانداردها را داشته باشند در سهمیه آنها بازنگری خواهد شد.

 معاون استاندار گفت: نانوایی های غیر استاندارد نیز باید موظف به رعایت استانداردها شوند و با تخلفات آنها برخورد شود.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی، صمت، شرکت غله و خدمات بازرگانی و دادستانی تخلفاتی که در سال جاری در حوزه آرد و نان رخ داده را احصا و تجمیع کنند و سازمان صمت این تخلفات را بررسی و علت تخلفات را مشخص نماید چراکه این تخلفات چه در مجموعه های دولتی و چه در خبازیها و چه در حوزه حمل و نقل صورت گرفته باشد، باید به سیستم قضایی برای پاسخگویی به تخلفات اجرا شود.

 زنگنه تاکید کرد:با توجه به افزایش سهمیه ۲۵۰۰ تنیبه سهمیه آرد استان، بازنگری در نحوه عملکرد خبازی ها، عرضه و توزیع و میزان رضایتمندی ، خلاها و کمبودها در حوزه آرد و نان توسط فرمانداری ها و اعضای کارگروه آرد و نان در شهرستان ها  صورت گیرد.

زنگنه از شرکت حمل و نقل خلیج فارس که حمل آرد خبازی های سطح استان را برعهده دارد، خواست تا حمل سهمیه شهرستان‌ها به نحو مطلوبی انجام گردد و به گونه‌ای نباشد که سهمیه یک شهرستان به طور کامل حمل شود و حمل آرد به شهرستان دور افتاده صورت نگیرد.

وی  افزود: با توجه به اتمام قرارداد شرکت حمل و نقل خلیج فارس در پایان بهمن ماه، شرکت غله و خدمات بازرگانی ،به شرکت‌هایی که توانمندی برای حضور در عرصه حمل آرد استان دارند فراخوان دهند و شرایط و ویژگی ها و توانمندی های این شرکت ها برای انعقاد قرارداد مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: صدور مجوز خبازی در شهرستان های جدید التاسیس صورت خواهد گرفت و قطعاً برای صدور این مجوز ها شرایط خاصی را در نظر خواهیم گرفت.

معاون استاندار تاکید کرد: سازمان بازرسی، صمت و شرکت غله و خدمات بازرگانی بر نحوه عملکرد نانوایی ها وساعت کاری آنها نظارت داشته باشند و  نانوایی هایی که شلوغ هستند باید علت آن رصد شود و اگر واقعا کمبود سهمیه وجود داشته باشد به صورت موردی افزایش سهمیه در این نانوایی ها انجام خواهد شد تا به شرایط مطلوب برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha