• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99110704464
  • خبرنگار : 50223

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران خدمتی از دولت‌ تدبیر و امید به جامعه ایثارگری

اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران خدمتی از دولت‌ تدبیر و امید به جامعه ایثارگری

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران قطعه درخشانی از پازل توجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم به جامعه ایثارگری است.

سیدمحمود داربام در گفت و گو خبرنگار ایسنا با اشاره به خدمات و اقدام های ماندگار دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری و احیاء و اجرای قوانین مغفول مانده، افزود: اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران که تمامی دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرا و تسریع در انجام آن کرده قطعه درخشان دیگری از پازل توجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم به جامعه ایثارگری است.

وی اظهارکرد: اکنون قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و بخشنامه نحوه اجرای آن به همه دستگاه‌ها ابلاغ و تمام مدیران موظف به اجرای این قانون هستند.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این قانون مربوط به مشمولان ماده ۲۱قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است که تمامی ایثارگرانی که تا تاریخ ۲۹اسفندماه سال ۱۳۹۵در یکی از حالات غیررسمی،(پیمانی، قرارداد کار معین یا مشخص و قرارداد کارگری) با ادارات و سازمان‌ها قرارداد مستقیم داشتند و مشغول به خدمت بودند مشمول تبدیل وضعیت به استخدام رسمی قطعی خواهند شد.

داربام تصریح کرد: بر اساس این قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند اسامی واجدین شرایط این قشر را در سامانه«کارمند ایران» بارگذاری و نسبت به اجرای مفاد بخشنامه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مدیران تمامی دستگاه‌ها مسئول و موظف به پیگیری و اجرای مفاد این بخشنامه هستند، ادامه داد: بر اساس بخشنامه تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری و افراد ذی نفع مشمول آن در قالب ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در زمان حاکمیت قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با توجه به تصریح و تأکید قانون استفساریه که در این بخشنامه مبنی بر اقدام بر اساس شرایط مندرج در بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه و اصلاحات بعدی آن، ضروری است دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات و مستندات ایثارگران مشمول استفساریه مذکور را که در زمان اعتبار قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، وفق ضوابط و مقررات مربوط به صورت غیر از استخدام رسمی در دستگاه‌های اجرایی دارای حکم کارگزینی یاقرارداد مستقیم با دستگاه بوده‌اند را با رعایت شرایط اعلامی در سامانه کارمند ایران بارگذاری و ارسال کنند تا اقدام لازم نسبت به صدور شماره مستخدم برای افراد واجد شرایط به عمل بیاید.

داربام عنوان کرد: همچنین بر اساس این قانون کارمند در زمان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه کشور تا ۲۹ اسفند ۹۵ در یکی از حالات غیررسمی(پیمانی، قرارداد کار معین یا مشخص، قرارداد موقت کارگری در دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و یا دستگاه‌های دارای مقررات استخدامی خاص) با دستگاه اجرایی قرارداد مستقیم داشته و یا برای وی حکم کارگزینی توسط دستگاه صادر شده باشد. همچنین فرد با دستگاه اجرایی مربوطه در یکی از حالات مندرج در بند یک بخشنامه، رابطه استخدامی یا بکارگیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: پست بلاتصدی در تشکیلات تفصیلی دستگاه برای انتصاب افراد وجود داشته باشد (در صورت عدم وجود پست بلاتصدی مناسب برای افراد مشمول، دستگاه اجرایی می‌تواند از طریق «سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور» نسبت به پیشنهاد تغییر عناوین پست‌های سازمانی اقدام نماید). ایثارگر مشمول، برای انتصاب در پست‌های مشاغل تخصصی پیشنهادی دستگاه‌، دارای شرایط احراز شغل مربوط از حیث مدرک تحصیلی باشد و همچنین صلاحیت فرد برای استخدام رسمی باید به تأیید هسته گزینش نیز رسیده باشد.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به برخی تبصره های موجود در این قانون نیز اشاره تاکید کرد: بر اساس تبصره یک این قانون، نیروهای ایثارگری که به صورت قرارداد موقت بر اساس قانون کار در دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شده‌ اند(اعم از این‌که کل کارکنان دستگاه متبوع و یا بخشی از آنها مشمول قانون کار باشند)، در چارچوب قانون کار جمهوری اسلامی ایران به قرارداد دائم تبدیل وضعیت می‌یابند.

داربام افزود: تبصره دو این ماده می افزاید که افراد شاغل در مشاغلی همچون متصدی تأسیسات، تلفنچی، نگهبان، نامه‌رسان،‌راننده، آبدارچی، آشپز، نظافتچی، سرایدار، متصدی چاپ و تکثیر، پیشخدمت و…، که در تشکیلات مصوب دستگاه‌های اجرایی پست سازمانی برای آنها در نظر گرفته نشده و شاغلین آنها مشمول قانون کار هستند، از شرط مندرج در بند(۳) مستثنی هستند.

وی در تشریح تبصره چهار این ماده نیز گفت: بر این اساس تمامی نیروهای مشمول قانون استفساریه فوق که در دستگاه‌های اجرایی،‌ در وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی می‌باشند، به رسمی قطعی تبدیل وضعیت می‌یابند.

داربام گفت: همچنین تبصره چهار این ماده قانونی می افزاید که ارسال اطلاعات و مستندات برای دریافت شماره مستخدم صرفاً برای دستگاه‌هایی که شماره مستخدم و شناسه از سازمان امور اداری واستخدامی دریافت می‌نمایند، موضوعیت دارد و سایر دستگاه‌ها (نظیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آن، بنیاد مستضعفان، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و…) و یگان‌های نظامی و انتظامی که از این سازمان شماره مستخدم و شناسه برای کارمندان خود دریافت نکرده‌اند، بر اساس ضوابط و فرآیندهای مورد عمل خود نسبت به تغییر وضعیت مشمولین اقدام خواهند نمود.

وی اضافه کرد: با توجه به صدر بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای اجرای بند مذکور، مسئولیت اجرای مفاد این بخشنامه بر اساس وضعیت افراد مبتنی بر قانون، بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha