• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99111107804

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس:

پژوهش همواره راهگشا بوده است/ جهاددانشگاهی برنامه‌ محور است

پژوهش همواره راهگشا بوده است/ جهاددانشگاهی برنامه‌ محور است

ایسنا/فارس نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی همواره در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و معیشتی راهگشا بوده است، گفت: جهاددانشگاهی از بدو شروع فعالیتش اثربخش و برنامه‌محور بوده و فعالیت‌های خود را بر اساس نیازسنجی انجام داده است.

محمدمهدی فروردین شنبه ۱۱ بهمن‌ در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی فارس، با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی می‌توانند استعدادهای مختلف را در سطح جامعه شناسایی و شکوفا کند، گفت: حوزه فعالیت این نهاد دانشگاهی و انقلابی متنوع و گسترده است که می‌توان مخاطبین زیادی جذب کند و محدودیتی ندارد.

این نماینده مجلس به ظرفیت‌های شهرستان فیروزآباد اشاره و اضافه کرد: تأسیس جهاددانشگاهی در این شهرستان موجب انجام اقداماتی خوب و موثری در حوزه‌های مختلف شده که قبل از آن وجود نداشته است.

او، فعالیت در بخش گیاهان دارویی، راه‌اندازی دوره‌های آموزش مربی مهدکودک و کلاس‌های مختلف آموزشی با حداقل امکانات را از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شهرستان فیروزآباد برشمرد و گفت: به دنبال راه‌اندازی مرکز رشد و پارک علم و فناوری در شهرستان فیروزآباد هستیم اما اولویت اول بحث تقویت جهاددانشگاهی در این شهرستان است زیرا می‌توانیم این دو مرکز را با هم ادغام کنیم.

فروردین با بیان اینکه در جلسات شهرداری و شورای شهر و مشاورین فیروزآباد همه بر این باور هستند که باید جهاد دانشگاهی تقویت شود، گفت: کوتاه‌ترین مسیر برای تحقق شعار «جهش تولید» تقویت نهادی نظیر جهاددانشگاهی است.

او به برخی از ظرفیت‌های فیروزآباد اشاره کرد و گفت: فیروزآباد ظرفیت بزرگی در بخش گیاهان دارویی دارد و همچنین با توجه به وجود جاده ترانزیت کالا تا عسلویه، صنایع دستی و فعالیت‌های جهاددانشگاهی، امکانات و زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کند که شرایط اقتصادی به لحاظ علمی و عملی را می‌توان دگرگون کرد.

فروردین با تأکید بر اینکه برای این کار نیاز به استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها داریم، گفت: آمادگی داریم تا با هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها جهاددانشگاهی را تقویت کنیم چرا که در قالب بحث اشتغال جهاددانشگاهی می‌توانیم افراد زیادی را با توجه به ظرفیت و نیاز جذب کرده و این منطقه را به‌عنوان یک شهر پویا و بدون بیکار در استان مطرح کنیم.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تقویت بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، نفت و گاز، صنایع دستی و غیره در فیروزآباد نیازمند ورود مجموعه علمی ـ پژوهشی نظیر جهادانشگاهی است که از آن حمایت می‌کنیم.

او به طرح اشتغالزایی خانگی جهاددانشگاهی برای ۲ هزار نفر در فیروزآباد اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشتیم قرار شد با در نظر گرفتن تسهیلات و کمک بلاعوض این تعداد شغل خرد و اشتغال خانگی را با استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در فیروزآباد راه‌اندازی کنیم بدین صورت که هزینه با ما و مباحث علمی با جهاددانشگاهی باشد.

فروردین با تأکید بر اینکه وظیفه ما حمایت معنوی و مالی از این‌گونه فعالیت‌هاست تا رونق چشم‌گیری داشته باشد، گفت: صدور مجوز مرکز درمان ناباروری در فیروزآباد، استفاده از ظرفیت‌های خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا و همچنین مجموعه فرآوری گیاهان داوریی، بانک خون بندناف، مرکز مشاوره جهاددانشگاهی، مرکز علمی ـ کاربردی، مرکز رشد و علم و فناوری را در این شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha