• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99111309186
  • خبرنگار : 50310

دفاع از استقلال ایران، علت مخالفت با سند ۲۰۳۰

دفاع از استقلال ایران،  علت مخالفت با سند ۲۰۳۰

ایسنا/لرستان یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که تدوین کنندگان سند ۲۰۳۰ استقلال کشورها را هدف قرار داده‌اند، گفت: علت مخالفت ما با اجرای این سند در کشور این است که بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی سرلک در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با اجرای سند ۲۰۳۰ در وزارت آموزش و پرورش و علت مخالفت با آن، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۶، درباره سند ۲۰۳۰ و تصویب پنهانی آن توسط برخی مسئولان و نیز غفلت شورای عالی انقلاب فرهنگی گلایه جدی و نگرانی شدید خود را اعلام کرد.

وی ادامه داد: ایشان یک ماه بعد در دیدار با دانشجویان چنین فرمودند: «حرف من این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته بشود؛ شما می‌گویید این مثلاً فرض کنید خلاف اسلام ندارد؛ داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است، اینجا یک ملت بزرگند. نظام آموزشی ما را چهار نفر در  یونسکو  یا سازمان ملل یا فلان‌جا بنشینند بنویسند؟ چرا؟ این همان مسأله‌ی استقلال است. استقلال ابعادش تا اینجاها است...»

سرلک با تأکید بر این‌که سند ۲۰۳۰ دروازه استعمار فرانو به شاخصه‌های هویت انقلاب است، تصریح کرد: این سند طراحی استکبار برای نظام فکری، عملی و سبک زندگی مردم جهان و نقشه تخریب همه فرهنگ‌ها در برابر فرهنگ از کار افتاده غربی است.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: پذیرش این سند باعث می شود اساسی‌ترین و مهم‌ترین مسأله کشور، یعنی تربیت نسل آینده در چنبره سیاست‌های صهیونیسم جهانی قرار بگیرد.

وی با اشاره به شهرت این سند تحت عنوان «سند توسعه پایدار» عنوان کرد: این سند با ۱۷ هدف و آرمان در صدد حاکمیت الگوی جدید حکمرانی لیبرال دموکراسی غرب است که با برنامه‌ای مدون، همه ابعاد زندگی فرهنگی و اجتماعی انسان‌ها را شُخم زده و شناخت، ادراک، ذهن، میل و رفتار مخاطبان در سراسر جهان را به تصرف خود در می‌آورد.

سرلک با اشاره به این‌که تدوین کنندگان سند ۲۰۳۰ استقلال کشورها را هدف قرار داده‌اند، عنوان کرد: علت مخالفت ما با اجرای این سند در کشور این است که بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha