• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99111410883

استاندار یزد تاکید کرد:

لزوم مشارکت بیشتر بانوان در عرصه‌های تاثیرگذار اجتماعی

لزوم مشارکت بیشتر بانوان در عرصه‌های تاثیرگذار اجتماعی

ایسنا/یزد استاندار یزد بر لزوم مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های تاثیرگذار اجتماعی مانند انتخابات شوراها تاکید کرد و گفت: میزان ثبت نام داوطلبان زن در انتخابات دوره قبل بسیار پایین بود که نشان دهنده انگیزه پایین و باور نداشتن آنها به خود برای حضور در عرصه‌های اجتماعی است.

«محمدعلی طالبی» در نشستی که به مناسب گرامیداشت مقام زن در محل استانداری و با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور و معاون بانوان ریاست جمهوری برگزار شد، بر لزوم ورود بانوان در رفع برخی از مشکلات و اهتمام به پیگیری این مسائل در جامعه تاکید کرد.

وی از حضور کمرنگ بانوان در عرصه های تاثیرگذار اجتماعی مانند انتخابات انتقاد کرد و گفت: شاید از نظر کمی حضور بانوان در مدیریت‌ها و فرصت های علمی و کارافرینی وجود دارد اما در مسائل تاثیرگذار اجتماعی با محدودیتهایی روبرو هستند.

طالبی بر لزوم بیش از پیش مشارکت زنان در عرصه انتخابات شوراها و دهیاری‌ها تاکید کرد و افزود: میزان ثبت نام داوطلبان زن در انتخابات بسیار پایین بوده که نشان دهنده انگیزه پایین و نداشتن باور برای حضورشان در عرصه های اجتماعی است.

وی به اقدامات استانداری یزد در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان در استان اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر تشویق دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای استفاده و به کارگیری بانوان، در حوزه معاونت استاندار اولین معاون زن کشور را در این حوزه براساس شایستگی‌های وی منصوب کردیم.

طالبی با بیان که یزد محرک ۱۷ استان دیگر کشور در انتصاب بانوان برای معاونت استاندار شد، گفت: نیازمند خودباوری در جامعه زنان و تعمیم خودباوری بانوان موفق و باتجربه در جامعه هستیم تا حداقل در انتخابات پیش‌رو و عرصه‌های دیگر، شاهد حضور و درخشش بیشتر آنها باشیم.

وی کمک به رفع مشکل اشتغال زنان در استان را نیازمند حضور و مشارکت جامعه فرهیخته زنان استان دانست و گفت: نرخ بیکاری مردان در استان برابر با میانگین کشوری است اما این نرخ در مورد زنان تحصیل‌کرده رقم بالایی است.

وی به افزایش تقاضای بانوان استان به علل متعدد مانند مسائل اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: این افزایش تقاضا از سویی مثبت و از سوی دیگر منفی است و و باید شرایط را برای به کارگیری این نیروها فراهم کنیم.

این مسئول با بیان این که اطلس اشتغال استان به طور سنتی برای مردان طراحی شده و عمدتاً شامل مشاغل کارگری است، گفت: مشکل ما در حوزه اشتغال بانوان است و رویکردهایی را در این باره دنبال می‌کنیم که لازمه اشتغال بیش از پیش بانوان را می‌طلبد.

طالبی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از کسب و کارهای خانگی و ارائه تسهیلات روستایی و شهری به بانوان، گفت: پیشتازی و همراهی جامعه زنان فعال و تحصیل کرده خصوصا در عرصه‌های اجتماعی میتواند کمک زیادی به رفع این مشکلات داشته باشد.

در پایان این مراسم، بانوان برگزیده استان تجیلی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha