• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99111813263
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی عنوان کرد:

استحصال روزانه ۶۰۰ تن گوگرد در پالایشگاه شازند/ آب مصرفی این مجموعه تصفیه و بازتوانی می‌شود

استحصال روزانه ۶۰۰ تن گوگرد در پالایشگاه شازند/ آب مصرفی این مجموعه تصفیه و بازتوانی می‌شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: از تصفیه و بازتوانی و بازگشت مجدد آب مصرفی پالایشگاه شازند به چرخه تولید تا سال ۱۴۰۱ خبر داد.

سید علی آقازاده هجدهم بهمن‌ماه در جریان سفر به شهرستان شازند و افتتاح پروژه‌های شرکت پالایشگاه امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش‌های این مجموعه و انجام پژوهش جهت ارتقای کیفیت تولیدات و کاهش میزان آلاینده‌ها، اظهار کرد: در طول ۴۲ سال اخیر مجتمع‌ها و مجموعه‌های صنعتی بزرگ و افتخارآفرینی مانند پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه در شازند، مجتمع آب سنگین در خنداب و هزاران مجموعه بزرگ دیگر در کشور احداث شدند که از نظر تولیدات و محصولات نه تنها برای کشور بلکه برای منطقه و خاورمیانه ارزشمند هستند.

وی افزود: ایران تا سه سال گذشته وارد کننده بنزین و گازوئیل بود، اما در این دولت و با تلاش دولتمردان و مدیران بخش‌های میانی، امروز کشور یکی از صادرکنندگان محصولات بنزین و گازوئیل است و در محصولات پتروشیمی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این موارد حاصل تلاش جوانان و متخصصان این سرزمین در کنار معنویت انقلاب اسلامی است که به منصه ظهور رسانده شده است.

آقازاده با اشاره به نسل پرورش یافته توسط انقلاب اسلامی، گفت: اگر سه سال پیش واردکننده بنزین بودیم و امروز صادرکننده شده‌ایم، قطعا پنج سال دیگر ایران در زمینه های مختلف که امروز به آن نیازمند است، تولیدکننده و صادر کننده می شود و این فرهنگ انقلاب اسلامی و پیامی است که امام راحل از همان ابتدا اعلام کرد. امروز رهبر معظم انقلاب نیز در همان مسیر آرمان‌های امام جامعه را هدایت می‌کنند و به قله‌های پیشرفت، توسعه و تولید محصولات استراتژیک نزدیک شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مجتمع پالایشگاه امام خمینی(ره) را همواره در شرایط بهتر، تولید محصولات کیفی تر و کمی‌تر و آلایندگی کمتر مشاهده می‌کنیم، گفت: این پالایشگاه بزرگترین تولیدکننده بنزین و گازوئیل در کشور است و هر روز به سمت پاک بودن بیشتر و منطبق بودن با الزامات محیط زیست حرکت می‌کند. این پالایشگاه حدود ۳۰ سال پیش همزمان با افتتاح، مشکلات و آلودگی‌هایی داشت، اما هرسال بهتر از سال قبل شد و امروز پالایشگاه همچنان به سمت پاک بودن و همراه بودن با محیط زیست در حرکت است.

استاندار مرکزی، با اشاره به پروژه تصفیه و بازتوانی آب با املاح در پالایشگاه شازند که در تابستان ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در این پروژه بیش از ۳.۵ میلیارد مترمکعب از آب مصرفی سالانه که بخشی از آن هدر می‌رفت و آلوده می‌شد، تصفیه می‌شود و به چرخه مصرف بازمی‌گردد و نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان و ۶.۵ میلیون یورو صرفه جویی ریالی و ارزی به همراه دارد که باید این مبلغ جهت کاهش آلودگی محیط زیست صرف شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه پالایشگاه باید تا می‌تواند در بین مردم، روستاهای اطراف و صنعت کشور، اعتماد سازی کند، گفت: امروز بیش از ۶۰۰ تن در روز گوگرد در این شرکت استحصال می‌شود که هر تن آن قیمتی معادل ۳۵۰ دلار دارد در حالی که این گوگرد در گذشته سوزانده می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha