• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99111914260

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:

بد دلی احزاب به همدیگر ستون فقرات یک امت را می‌شکند

بد دلی احزاب به همدیگر ستون فقرات یک امت را می‌شکند

ایسنا/قم استادحوزه علمیه گفت: طبق روایت رمز پیروزی امت‌ها در خروج از سایه ظلم و رسیدن به وحدت و همدلی است به همین خاطر، وحدت و هماهنگی‌ای که در انقلاب وجود داشت و همه یک هدف داشتند باعث پیروزی ملت شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی طی سخنانی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن و شواهد تاریخی فراوان، همه انسان‌ها در خسران و زیان هستند به‌جز کسانیکه عمل صالح انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمام تاریخ عبرت است و باید از شکست رژیم شاهنشاهی و پیروزی مردم عبرت بگیریم و کاری نکنیم که تمام سرمایه خود را از دست بدهیم، خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی انسان‌ها عمر است و اگر چیزی عایدش نشده باشد اصل سرمایه‌اش ازدست‌رفته و نتوانسته چیزی برای خود به‌عنوان توشه آخرت تهیه نماید.

حسینی قمی یادآور شد: عوامل شکست طاغوت‌ها و رژیم‌های گذشته را باید بررسی کرد تا مبادا آن عوامل در حکومت بروز پیدا کند چراکه قدرت و سلطنت با کفر می‌ماند اما با ظلم دوام پیدا نمی‌کند و رژیم پهلوی به خاطر ظلمش نتوانست دوام پیدا کند.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند از تاریخ عبرت بگیرید و ببینید چه چیزی باعث عزت است، افزود: امام خمینی(ره)   دست‌خالی بود اما ایمان داشت و نعمت پیروزی را خداوند به خاطر اتحاد و هماهنگ شدن مردم با همدیگر عطا نمود.

حسینی قمی ادامه داد: در دوران انقلاب همه یک‌صدا و برای یک هدف مقدس تظاهرات می‌کردند و جناح‌بازی نبود و الفت و هماهنگی میان آحاد ملت وجود داشت و طبق روایت، داشتن کینه و بدخواهی نسبت به همدیگر، ستون فقرات یک امت و قدرت یک ملت را می‌شکند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کسانیکه  این نظام و امام و رهبری و قانون اساسی و شهدا را قبول دارند زیر یک خیمه هستند و نباید به همدیگر کینه داشته باشند و همدیگر را به ضدانقلابی گری متهم کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: همین چند روز پیش، مقام معظم رهبری فرمودند بددهانی را کنار بگذارید و به همدیگر اهانت و توهین نکنید که همین روزنامه‌هایی که این فرمایشات را با فونت بزرگ چاپ  کردند در روزهای قبلی بدترین اهانت‌ها و توهین‌ها و جسارت‌ها را به رقبای خود در دیگر جناح‌ها انجام می‌دادند.

وی افزود: طبق روایت رمز پیروزی امت‌ها در خروج از سایه ظلم، وحدت و همدلی است به همین خاطر، وحدتی و هماهنگی که در انقلاب وجود داشت و همه یک هدف داشتند باعث پیروزی ملت شد اما امروزه نسبت به همدیگر احزاب کینه‌دارند و نسبت به همدیگر بددل هستند.

حسینی قمی یادآور شد: چه کسی باور می‌کرد مردم بر قدرت شاهنشاهی پیروز شوند و رژیم سلطنت با ذلت از بین برود و فراری بشوند درحالی‌که تمام دنیا از آن‌ها حمایت می‌کردند که تنها دلیلش تحمل سختی‌ها توسط مردم به خاطر خداوند، اتحاد و همدلی بود.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه خداوند وقتی استقامت مردم را ببیند، از ظلم رهایشان خواهد ساخت و عزت و قدرت حقیقی را عطا خواهد نمود، اظهار کرد: ارزش‌هایی که در قبل و به هنگام انقلاب در میان مردم وجود داشت باعث پیروزی مردم در انقلاب شد و زمانی که خداوند صداقت را ببیند ملت را پیروز خواهد کرد و دشمن را شکست می‌دهد و سنت الهی، یاری صداقت پیشگان است و مردم در انقلاب صداقت خود را به درگاه الهی نشان دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha