• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99113022817
  • خبرنگار : 50165

تقاضای استاندار زنجان از وزیر آموزش‌وپرورش:

سهمیه پذیرش دانشجومعلم از خدابنده بررسی شود

سهمیه پذیرش دانشجومعلم از خدابنده بررسی شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: بنا به درخواست مردم، در خدابنده و در رابطه با توزیع سهمیه مناطق دانشجومعلمان پذیرفته شده، بررسی مجدد انجام شود.

فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و در محل استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نقشه راه مهم‌ترین مسئله در امر مدیریت است که مدیران میدانی و مردم همراه نیاز دارد. زنجان مردمی بسیار همراه دارد که همواره این همراهی را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های اقتصادی استان، افزود: امروز نرخ مشارکت اقتصادی استان ۳ و شاخص بهبود فضای کسب و کار ۴ است و استان زنجان با جذب ۱۵۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی، رتبه اول کشور را در این زمینه جذب کرده است.

این مسئول با بیان اینکه تغییر در بیمه‌های اجباری نشان از تاثیر کرونا در اشتغال استان‌ها است، ادامه داد: میزان بیمه اجباری در فروردین امسال ۱۰۹ هزار نفر بوده که در آذرماه به ۱۱۶ هزار نفر رسیده است. جمعیت بیمه بیکاری در آذرماه سال گذشته ۳۲۱۷ نفر بود که امسال به ۲۱۷۰ نفر رسیده که نشان از کاهش بیش از ۲۰۰ نفری دارد ولی کرونا بر خدمات استان ضربه وارد کرده است.

حقیقی با بیان اینکه امسال ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان جذب شده است، تصریح کرد: نسبت مصارف به منابع بانکی از ۸۰ درصد به بیش از ۹۰ درصد رسیده است. امسال افتتاح‌های دهه‌فجر ۷۹۱ پروژه با ۹۹۹۱ میلیارد تومان اعتبار بود که ۹۱ درصد آن افتتاح و ۹ درصد کلنگ‌زنی بود. همچنین تعداد پروژه‌ها به لحاظ کمی ۵۴ درصد کاهش ولی به لحاظ مبلغ ۱۶ درصد افزایش یافت.

استاندار زنجان یادآور شد: این پروژه‌ها اغلب در فاصله زمانی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ کلنگ‌زنی شده بود که موجبات افزایش چرخه تولید را به وجود آورد و زنجیره تولید برخی صنایع تکمیل شد. حتی برخی واحدهای تولیدی ۷۰ درصد نیاز کشور به خارج را رفع کرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان عنوان کرد: خوشبختانه زنجان در بحث کروناویروس، استان موفقی است. بالاترین میزان تست گرفته شده کشور در استان زنجان بوده، به طوری که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱۴۰ تست گرفته شد و این در حالی است که طرح شهید سلیمانی نیز در استان در حال اجرا است. باید توجه داشت، کوچک‌ترین تعلل در این حوزه، بزرگ‌ترین مشکلات را به دنبال دارد و به دلیل همه‌گیری پایین در استان، در صورت بروز پیک چهارم، همه‌گیری زیاد می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مدارس جدید در شهر زنجان، گفت: امروز در بخش‌هایی که مدرسه افتتاح و کلنگ‌زنی شد، در راستای محل‌هایی است که در شهرک‌های اقماری فضای آموزشی، پیش‌بینی نشده بود. در حال حاضر ۱۵ هزار واحد مسکن ملی وجود دارد که ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد قطعی و فعالیت آن آغاز شده و در این محل‌ها  مکان آموزشی جانمایی شده است.

این مسئول با ارائه گزارشی از اتصال روستاها و مدارس فاقد اینترنت به شبکه اینترنت پرسرعت در استان طی بازه زمانی پنج ماهه امسال، عنوان کرد: در رابطه با ریشه‌کنی بی‌سوادی نیز اقدامات مناسبی انجام شده و طرحی آماده شده که به زودی در شورای آموزش‌وپرورش استان مصوب خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه مردم در شهرستان خدابنده، خاطرنشان کرد: در خدابنده در رابطه با توزیع سهمیه مناطق دانشجومعلمان پذیرفته شده، عادلانه نیست که تقاضا می‌شود دستور بررسی این مسئله صادر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha