• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۶:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99120200414
  • خبرنگار : 50071

معاون شهردار مشهد:

حریق گمرک اسلام‌قلعه ۲۵ هکتار وسعت داشت

حریق گمرک اسلام‌قلعه ۲۵ هکتار وسعت داشت

ایسنا/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طی سال گذشته و امسال بالغ بر ۳۰۰۰ عملیات خارج از محدوده شهر توسط آتش‌نشانی انجام شده، گفت: حریق در گمرک اسلام‌قلعه در سطح ۲۵ هکتار گزارش شده بود و همکاران ما علی‌رغم اینکه با خطرات جانی مواجه بودند، ایثارگرانه به محل وارد شدند.

مهدی یعقوبی در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان مشهدی اعزامی در عملیات اطفای حریق گمرک اسلام‌قلعه افغانستان اظهار کرد: روز ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۲ جلسه‌ای در ستاد بحران استانداری شکل گرفت و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این جلسه حاضر شدند و مقرر شد با توجه به حریق سنگین در گمرک اسلام قلعه، سریعا آتش‌نشان‌هایی از ایستگاه‌های عملیاتی اعزام شوند.

وی افزود: حدود ۳۲ نفر از آتش‌نشانان به اتفاق ۱۱ دستگاه خودروی عملیاتی تخصصی با محوریت آقای اسدی و آقای کاظمی به عنوان مدیران عملیات به محل اعزام شدند و ساعت ۱۷:۳۰ همان روز به بنده اعلام کردند که در شهرستان مرزی تایباد آتش‌نشانان با همراهی فرماندار این شهرستان و خودروهایی که از شهرستان‌های تربت جام و فریمان به منطقه صفر مرزی وارد شده‌اند، به سمت محل حریق اعزام شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: پس از ورود نیروهای اعزامی اطفای حریق از ضلع شمالی آغاز شد و گزارش‌ها حاکی از آن بود که حریق سنگین است و به دلیل تعدد خودروهای موجود در محدوده که عمدتا تانکرهای سوخت، گاز مایع، بنزین و کانتینرهای قابل اشتعال همچون پارچه، دارو و...، عملیات نفس‌گیری از همان لحظات ابتدایی آغاز شد و تا ساعت ۲ بامداد اطفای حریق شکل گرفت و تعداد زیادی از خودروها از انفجار قطعی نجات پیدا کردند. همچنین والی هرات نیز به محل رفته و از همکاران ما تشکر کرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: همکاران ما علی رغم وجود مسائل امنیتی ایثارگرانه در روز دوم نیز به محل وارد می‌شوند تا اطفای حریق کامل شکل گرفت و ساعت ۱۵ روز ۲۷ بهمن ماه به شهر بازگشته و مورد استقبال شهروندان قرار گرفتند.

شکل‌گیری تیم تخصصی نجات از آوار در آتش‌نشانی مشهد

وی اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با حمایت‌های خوب شورای اسلامی شهر مشهد و تاکیدات شهردار اعتبارات خوبی برای تجهیز امکانات و ساخت ایستگاه دریافت کرده و در حال حاضر این سازمان یکی از سازمان‌های پیشرو در بین کلان شهرهای کشور بوده و دارای تیم تخصصی ۹۰ نفره، تیم تخصصی ۶۰ نفره نجات با طناب و تیم ۲۰ نفره غواصی است که در آینده نزدیک تیم تخصصی نجات از آوار نیز در این سازمان شکل می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: این تیم‌ها صرفا در شهر مشهد فعالیت نمی‌کنند و در شهرستان‌های مجاور نیز تیم‌هایی برای اعزام مستقر هستند و تاکنون ۱۱ مورد عملیات غواصی در شهرستان‌های مجاور انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، نیز در این مراسم اظهار کرد: در حادثه حریق گمرک اسلام قلعه افغانستان ۱۱ دستگاه خودرو و ۳۲ نفر از همکاران آتش‌نشان مشهدی اعزام شدند و تمام تلاش خود را در راستای کاهش آسیب‌ها به کار بستیم.

وی افزود: در آن موقعیت خطرناک و نگران‌کننده همکاران ما توانستند به براداران و خواهران ما در افغانستان که جان ما هستند و همیشه این پیوند ناگسستنی میان ما و آن‌ها وجود دارد، کمک کنند. امیدواریم شهرداری مشهد و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد که در کشور بی نظیر است، بتواند در صورت وقوع حادثه به سرعت خدمت‌رسانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha