• یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99120301967
  • خبرنگار : 71588

نتانیاهو در دیدار با وزیر نفت مصر بر "همکاری پایدار" تاکید کرد

نتانیاهو در دیدار با وزیر نفت مصر بر "همکاری پایدار" تاکید کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر نفت و منابع طبیعی مصر امروز را روز مهم "همکاری پایدار" بین دو طرف در زمینه انرژی و زمینه‌های دیگر توصیف کرد و مدعی شد: عصر جدید شکوفایی و صلح در حال حاضر به لطف توافقنامه ابراهیم حاکم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با طارق الملا، وزیر نفت و منابع معدنی مصر امروز (یکشنبه) اشاره کرد: این دوره به دلیل توافقنامه صلح تاریخی که مصر و اسرائیل امضا کردند، آغاز شد اما به لطف توافقنامه ابراهیم اوضاع اقتصادی برای همه ملت‌های کشورهای منطقه بهبود می‌یابد و ما معتقدیم این فرصت بزرگی برای رقم خوردن همکاری منطقه‌ای بین مصر، اسرائیل و کشورهای دیگر است.

او همچنین افزود: اسرائیل مرکز منطقه‌ای انرژی است و با هم می‌توانیم نیازهای خود و حتی نیازهای بسیاری از کشورها را تامین کنیم. با این روحیه صداقت، همکاری، صلح و شکوفایی من از شما در اسرائیل استقبال می‌کنم و به شما خوش آمد می‌گویم. لطفا سلام گرم مرا به دوستم جناب آقای عبدالفتاح سیسی برسانید.

وزیر انرژی مصر نیز تاکید کرد: ما از چند سال پیش توسعه سطح همکاری در زمینه انرژی را آغاز کرده‌ایم که از طریق تشکیل همایش گاز مدیترانه شرقی تقویت می‌شود. من به رایزنی‌های خود در اسرائیل امیدوارم. بار دیگر از حسن استقبال شما تشکر می‌کنم.

همچنین نتانیاهو بعد از این دیدار توییت کرد: به وزیر انرژی مصر پیشنهاد ایجاد تغییری بزرگ و دریای پاک طی چند سال آینده را دادم.

او در جریان بازدیدش از سواحل شهر اشدود در شمال اسرائیل در سایه آلودگی ۱۷۰ کیلومتر سواحل اسرائیل به ماده قطران که ناشی از نشت روغن‌ها و نفت کشتی‌های عبوری از سواحل اسرائیل هستند، توییت کرد: به وزیر مصری پیشنهاد کردم کشتی‌ها به جای سوخت آلوده از گاز استفاده کنند.

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد، اگر ائتلافی بین کشورها به وجود بیاوریم می‌توانیم تحولی عظیم ایجاد کرده و ظرف چند سال دریایی تمیز داشته باشیم. به تلاش ادامه می‌دهیم.

پیشتر سایت شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داده بود، طارق الملا، با هدف رایزنی با مسؤولان فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای حمایت از اهداف و تلاش‌های «همایش گاز مدیترانه شرقی» عازم اراضی اشغالی شد. قرار است طارق الملا با محمد مصطفی، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور اقتصادی و یووال اشتاینتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در جریان این سفر دیدار کند.

این سفر با هدف بررسی رویکرد مشترک و رایزنی در خصوص توسعه بازار گاز منطقه‌ای در سایه اجرایی شدن اساسنامه این همایش برای حمایت از تلاش‌های دولت‌های عضو در سرمایه‌گذاری ذخایر گاز خود و استفاده از زیرساخت‌های لازم در حال و آینده از طریق همکاری ثمربخش و سازنده بین دولت‌های شرکت‌کننده در این همایش انجام می‌شود.

مصر، قبرس، یونان، اردن، ایتالیا و همچنین فلسطین و رژیم صهیونیستی عضو همایش گاز مدیترانه شرقی هستند.

این همایش در ژانویه ۲۰۱۹ راه اندازی شد و مقر اصلی آن در قاهره واقع شده و هدف از آن ایجاد بازار گاز منطقه‌ای در منطقه مدیترانه شرقی و بهبود روابط تجاری و تأمین امنیت عرضه و تقاضا بین کشورهای عضو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha