• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121006685
  • خبرنگار : 71592

صنعا: مارب از مهمترین نبردهای استراتژیک ملت یمن است

صنعا: مارب از مهمترین نبردهای استراتژیک ملت یمن است

دولت صنعا سیاست مجازات جمعی که ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی در قبال ملت یمن در پیش گرفته و نیز نقض اصول قوانین بین المللی انسانی توسط این ائتلاف را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت صنعا گفت، نبرد آزادسازی دیگر مناطق باقیمانده از استان مارب از مهمترین نبردهای استراتژیک ملت یمن است.

وی افزود، ایستادگی وزارت خانه ها و نهادها و پایبندی آنها در این شرایط استثنائی موفقیتی بزرگ و شکست طرح دشمن محسوب می شود. دشمن از همان آغاز تلاش کرده وزارت خانه ها و نهادها بخصوص نهادهای خدماتی را تخریب و فعالیت های مختلف آن را به تعطیلی بکشاند.

دولت صنعا سیاست مجازات جمعی که ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی در قبال ملت یمن در پیش گرفته است و نیز نقض اصول قوانین بین المللی انسانی توسط این ائتلاف را محکون کرد نقضی که جنایت جنگی محسوب می شود.

دولت یمن همچنین از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست به جای صدور بیانیه محکومیت در حق کسانی که از وطن خود دفاع می کنند، رفتار مجرمانه ائتلاف را در حق بیش از ۲۵ میلیون یمنی محکوم  کنند.

صنعا ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی را مسوول تمامی تبعات و مسوول اخلاقی و جنایی ناشی از ادامه ممانعت از وصول مشتقات نفتی به حدیده اعلام کرد و از آزادگان جهان خواست این ائتلاف متجاوز ستمگر، اقدامات جنایتکارانه و سیاست مجازات جمعی او را محکوم کنند که قریب به شش سال است در حق ملت یمن در پیش گرفته است.

همچنین مشایخ و قبایل استان مارب و هیئت امور قبایل با حضور عبدالله الحاکم، رئیس سازمان اطلاعات نظامی در دولت نجات ملی صنعا دیدار کردند.

در این دیدار راههای آزادسازی دیگر مناطق باقیمانده از استان مارب و استقبال از نظامیان بومی مارب، حاضر در ائتلاف متجاوز بررسی شد. 

در بیانیه این دیدار تاکید شد که نبرد آزادسازی مارب، نبرد همه یمنی هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha