• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99121007027
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

توسعه بازار شبکه‌های ایجاد شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

توسعه بازار شبکه‌های ایجاد شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

ایسنا/خراسان جنوبی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و طی جلسه‌ای که با حضور حداکثری پیشرانان و مسئولین شبکه‌های شکل گرفته طرح برگزار شد، تلاش شد تا طی چند ساعتی پیشرانان این طرح با فروشگاه‌های اینترنتی به صورت مقدماتی آشنا شده و فوت و فن بازار را بیاموزند.

سال ۹۶ بود که خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های پایلوت و اجرا کننده یک طرح مهم اقتصادی انتخاب شد؛ طرحی با عنوان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که به این حوزه توجه ابتکاری داشت تا با شناسایی، آموزش و برندسازی و اتصال به بازار فصلی جدید در مشاغل خانگی استان بیافریند.

در مرحله نخست اجرای طرح ملی مشاغل خانگی استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از ۹ استان پایلوت کشور انتخاب و از سال ۹۶ اجرای این طرح در استان آغاز شد. از جمله ویژگی‌های این طرح عدم وابستگی به تسهیلات اولیه، شناسایی مزیت‌های شغلی استان، ثبت نام متقاضیان، استعداد سنجی متقاضیان آموزش و توانمندسازی و مشاوره افرادی که توان ورود به طرح دارند، شناسایی افراد پشتیبان و در نهایت اتصال به بازار و نظارت بر تکمیل شدن این زنجیره بوده است.

به گزارش ایسنا، نهاد جهاددانشگاهی توسعه دهنده، شتاب دهنده و تسهیل‌گر این طرح بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر بر این طرح است تا بتوانند با کمک یکدیگر و آموزش پیشرانان و ارتباط گیری با بازار کار فیزیکی و مجازی، تولید با کیفیت و فروش مطلوب را استارت بزنند.

در این راستا و در جلسه‌ای که با حضور حداکثری پیشرانان و مسئولین شبکه‌های شکل گرفته طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد، تلاش شد تا طی چند ساعتی پیشرانان این طرح با فروشگاه‌های اینترنتی به صورت مقدماتی آشنا شده و پیشرانان با مقدمات بازار آشنا شده و فروشگاه‌ها نیز محصولات را بیشتر شناخته و راهکارها و فن بازار را ارائه دهند.

شناسایی مزیت‌هایی که مغفول مانده بود 

حسینی، رئیس دبیرخانه اشتغال خراسان جنوبی در جلسه توسعه بازار و شبکه‌های شکل گرفته در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با تشکر از جهاددانشگاهی برای اجرای این طرح، افزود: هدف از اجرای این طرح این است که مشاغل دارای مزیت براساس اقلیم و نیاز استان شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه باید مشاغل با ادبیات و فن بازار آشنا شوند تا بتوانند مؤثرتر عمل کنند، افزود: اقدامی که جهاددانشگاهی کلید زده، همین توجه به مشاغلی است که شاید سال‌ها مغفول مانده بود.

رئیس دبیرخانه اشتغال خراسان جنوبی بیان کرد: از سویی دیگر توجه به بازار نیز مهم است تا تولیدکنندگان براساس نیاز و سلیقه مخاطب امروزی تولید کنند که جهاددانشگاهی به این بعد نیز توجه کرده و با ارتباط فروشگاه‌ها و پیشرانان تمرکز خود را بر روی این بحث گذاشته است.

حسینی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بر روی مشاغلی که مرتبط با نیاز مخاطب در این استان نیست نباید سرمایه گذاری صورت گیرد و برهمین اساس مزیت‌های منطقه‌ای حرف اول را در این طرح می‌زنند.

انطباق پیشرانان با فوت و فن بازار 

مجتبی ابراهیمی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: ما به دنبال توسعه استانی در درجه اول و توسعه ملی و بین المللی بازار شبکه‌های ایجاد شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هستیم که این مهم را در قالب ایجاد و توسعه ارتباطات کاری پیشرانان پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این انتظار نیز وجود دارد که پیشرانان نیز ظرفیت‌های خود را برای مواجهه با بازارهای بزرگتر و مشتریان جدید منطبق سازند چراکه بعضا قیمت‌های محصولات این افراد رقابتی نیست یا در پاره‌ای از موارد نیاز و سلیقه بازار در آنها لحاظ نشده است.

در این جلسه که یک جلسه ابتکاری در این طرح در سطح کشور بود، ضمن دعوت از مسئولین فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی استان که در بحث صنایع دستی قوی عمل می‌کنند به بحث و تبادل نظر و معرفی ظرفیت‌های تولید هنرمندان و خرید توسط فروشگاه‌ها پرداخته شد.

همچنین اسلایدهایی از توانمندی های پیشرانان و  شبکه‌ها توسط جهاددانشگاهی تهیه و به نمایش گذاشته شد. و افراد توضیحات مربوط به تولیدات خاص خود را دادند. فروشگاه‌ها نیز استقبال غیرمنتظره‌ای از تولیدات تعدادی از پیشرانان داشتند. جلسه بیش از سه ساعت به طول انجامید اما با رضایت کامل شرکت کنندگان مواجه شد و متقاضی جلسات بیشتری به صورت تخصصی تر بودند تا متقاضیان بهتر بتوانند با واسطه‌های فروش ارتباط گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha