• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99121209035
  • خبرنگار : 71461

خاموشی: در حال حاضر ۱۲۰۰موقوفه در کشور ما ثبت شده است

خاموشی: در حال حاضر ۱۲۰۰موقوفه در کشور ما ثبت شده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰موقوفه در کشور ما ثبت شده که دارای رقبات میلیونی است که این نشانگر نگاه آینده‌نگری مردم از گذشته تا به امروز بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- صبح امروز سه‌شنبه(۱۲ اسفندماه) در سومین همایش ملی خیر ماندگار با بیان اینکه کار خیر در نگاه دینی ما دارای مولفه‌ها و عناصری است که با نگاه بشری امروز متفاوت است، اظهار کرد: در نگاه بشری اگر نفع خود را در نظر نگیرید و نفع دیگران مدنظر باشد می‌گویند کار خیر انجام شده است، اما در دین کار خیر با مولفه بینش الهی همراه است که یک جهت به زندگی ما ‌می‌دهد.

وی ادامه داد: هرکاری که برای خدا انجام دهیم خداوند این مال یا کار را می‌پذیرد که این می‌تواند در قالب‌های مختلفی همچون کمک درمانی، معیشتی و حتی وقت گذاشتن برای دیگران باشد، بهترین معروف به داد مسلمین رسیدن است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند«کسی که بیدار شود و اهتمام و اراده کمک به دیگران نداشته باشد مسلمان نیست». پس تعریف ما از کار خیر در دین با مولفه‌های دینی است، در حالی که در نظام سلطه کار خیر تمرکز قدرت و پول در مسیر منافع شخصی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد:در امور خیر ما نزدیک به ۹۰۰نیت در مورد کار خیر داریم، در جایزه علمی البرز نمونه آن را کاملا می‌بنیم که واقف برای علم و کارآفرینی هزینه کرده است و وقف امور در مسیر علم است، به همین منظور تقاضا دارم نیاتی که ما را به استقلال و قدرت بیشتر یعنی همان تولید بومی با اتکا به علوم نوجوانان و جوانان سوق می‌دهد دقت کنیم زیرا در ادامه استقلال اقتصادی را به همراه دارد.

خاموشی یادآور شد: ایران اسلامی سابقه درخشانی در امر خیر و موقوفات داشته است، برای نمونه سازمان اوقاف ۱میلیون و ۶۰۰بسته معیشتی در همین ایام کرونا در اختیار مردم قرار داده است که نه با بودجه سازمان بلکه با کمک مردم بوده است، همچنین نیازهای بهداشتی چون ماسک، دستکش و گان با کار خیر مردم ‌تامین شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰موقوفه در کشور ما ثبت شده که دارای رقبات میلیونی است که این نشانگر نگاه آینده‌نگری مردم از گذشته تا به امروز بوده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: امور خیریه محقق نخواهد شد مگر با کمک خود مردم به همین منظور شوراهای خیر در استان‌ها ایجاد کردیم که مردم خود آنها را اداره کنند، ما در مورد رقبات و درآمدها سعی کردیم کار را به امین‌ها بسپاریم، در واقع در مورد اداره موقوفات تلاش کردیم امین‌ها کار کنند و ستاد کار کارشناسی انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha