• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99121310046
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۳ اسفند ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۳ اسفند ایسنا

درخواست مکرون از روحانی/ توافق درباره مکانیزم استرداد پول‌های ایران از کره‌جنوبی/ تاکید روحانی بر تلاش برای برداشتن تحریم ها/ وام ازدواج ١٠٠ میلیونی برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

درخواست مکرون از روحانی

به گزارش ایسنا،‌ درخواست رئیس جمهور فرانسه از روحانی مبنی بر انجام اقداماتی از سوی ایران برای از سر گرفتن مذاکرات پیرامون توافق هسته ای در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

امانوئل مکرون در گفت و گویی تلفنی به حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان گفته است که تهران باید اقداماتی شفاف و فوری در راستای موافقت با از سر گرفته شدن مذاکرات درباره توافق هسته ای انجام دهد. 

مکانیزم استرداد پول‌های ایران از کره‌جنوبی مورد توافق طرفین قرار گرفته است

دومین خبر پربازدید امروز، تشریح آخرین وضعیت پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود.

محمدجواد ظریف در این باره گفت: هفته گذشته با وزیر خارجه کره جنوبی به درخواست وی گفت وگو داشتم، وزیر جمهوری کره بیان کرد حداکثر تلاش خود را برای به نتیجه رساندن موضوع می کنند، ما هم از جانب خود در حال پیگیری هستیم.

وی تاکید کرد: مکانیزم ها و ساز و کارها مورد توافق قرار گرفته است، اما ظاهرا کره ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند از این رو اعلام می‌کنند که پیگیر موضوع هستند.

اگر یک ساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم، حقوق مردم را پایمال کرده ایم

تاکید رئیس جمهور بر ادامه پیگیری ها برای رفع تحریم ها هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه تحریم باید برداشته شود، اظهار کرد: این حق مردم است و اگر یک ساعت در برداشتن تحریم تعلل و امروز و فردا کنیم و آینده را پیش پای خود بگذاریم حقوق مردم را پایمال کرده ایم؛ اینکه می گویند حقوق عامه همین است.

مایل به مشارکت در دیپلماسی هدف‌دار برای پایبندی دوجانبه به برجام هستیم

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بر تمایل دولت این کشور برای در پیش گرفتن یک رویکرد دیپلماتیک سازنده در راستای احیای پایبندی به توافق هسته ای تاکید کرد.

ند پرایس در پاسخ به این سوال که گام بعدی دولت آمریکا درباره ایران چه خواهد بود و آیا منتظر ایران خواهد ماند تا به میز مذاکره بازگردد و یا فشار بیشتری از جمله تحریم بر ایران اعمال خواهد کرد یا نه، گفت: ما هنوز مایل به مشارکت در یک دیپلماسی هدف دار برای کمک به بازگشت دو طرفه به پایبندی به تعهدات برجامی هستیم. 

شرایط داخلی آمریکا اجازه لغو تحریم‌ها را به بایدن نمی‌دهد

علی بیگدلی،‌ کارشناس مسائل آمریکا هم  با بیان اینکه به نظر می رسد شرایط داخلی آمریکا به گونه ای است که اجازه لغو تحریم ها را به بایدن نمی دهد،‌ افزود: بایدن در تلاش است تا ابتدا فضای داخلی آمریکا را حفظ کند حتی ترامپ هم شب گذشته در سخنرانی خود به این مساله اشاره کرد. از سوی دیگر هنوز کنگره همراهی لازم را با بایدن ندارد. بنابراین شرایط داخلی آمریکا اجازه لغو تحریم هارا به بایدن نمی دهد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

گزارش فیری بیکن از تلاش جمهوری خواهان برای ممانعت از رفع تحریم‌های ایران

انتقاد تند روسیه از تلاش برای تصویب ''قطعنامه احمقانه'' علیه ایران در شورای حکام

ایران محور گفت‌وگوی وزیران خارجه قطر و آمریکا

گفت‌وگوی برجامی وزیر خارجه قطر و گوترش

استقبال سفیر ایران از تلاش‌های قطر برای احیای برجام

***

وام ازدواج ١٠٠ میلیونی برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال

خبر بعدی،‌ تعیین وام ازدواج ١٠٠ میلیونی برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال بود.

نمایندگان در جلسه علنی مجلس و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه ای در مصوبه ای وام ٧٠ میلیونی ازدواج برای سال آینده و وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای زوج های کمتر از ۲۵ سال را تعیین کردند.

پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ منوط به ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه شد

نمایندگان در بند دیگری مربوط به این لایحه مصوب کردند که صدور اجازه تخصیص اعتبار دستگاه ها و پرداخت حقوق کارکنان و مدیران دستگاه ها درسال ۱۴۰۰، منوط به احراز انجام تکالیف مندرج در ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه است.

تسهیلات مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی برای تولد فرزند سوم

در مصوبه ای دیگر هم مقرر شد که خانوارهای فاقد مسکنی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده و یا می شوند ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند.حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است.

طبق این مصوبه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در راستای اجرای بند (ت) ماده (۱۰۲) قانون برنامه ششم توسعه، از طریق بانک های عامل مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال از هر محل از جمله منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده ­های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می شوند به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اقدام نماید.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس و بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش  هزینه ای توسط نمایندگان را هم می توانید اینجا بخوانید.

تکلیف لوایح باقیمانده FATF فروردین ۱۴۰۰ مشخص می شود

توضیحات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی های مربوط به FATF هم از پرمخاطب ها بود.

محسن رضایی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ، درباره بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برداشت من این است که نظر مجمع همچنان نظر قبلی است. با این حال باید منتظر جلسات آینده باشیم.

وی خاطر نشان کرد :تکلیف نهایی دو  لایحه FATF در جلسات آینده در فروردین ۱۴۰۰ مشخص می شود.

استحمار قاجار پایان نداشت

گزارش ایسنا به مناسبت صدمین سالگرد فسخ قرارداد ۱۹۱۹ پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

قرارداد ۱۹۱۹ میلادی در راستای قرارداد روییتر نوشته شد. روییتر اختیار راه، خط آهن، سد، معدن، کانال، کشتیرانی، کشاورزی، بانک، شرکت صنعتی، بهره برداری از جنگلها و مراتع را از ناصرالدین شاه گرفت و کاکس هم اختیار امور مالیه و ارتش ایران را قبضه کرد و احمد ماند و حماقت بی پایانش.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha