• جمعه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99121511167

امام جمعه شیراز:

پایگاه استنادی پارادایم‌های ‌فلسفی سعادت را تبیین کند

پایگاه استنادی پارادایم‌های ‌فلسفی سعادت را تبیین کند

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه پژوهشگران و محققان علوم انسانی باید مبنای سعادت دنیا را عوض و روی این مبنا تحقیق کنند، چرا که نگاه به سعادت دنیا موجب شده تا نتیجه گیری‌ها دلخواه ما نباشد و پارادایم‌ها تغییر کند، گفت: نیاز است که پاردایم‌های فلسفی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در باب سعادت تبیین شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ اسفند شیراز تاکید کرد که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در شیراز بیش از شهرهای دیگر وظیفه ادب نسبت به شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) به جا آورده شود. دلیل آنکه رهبر معظم انقلاب شیراز را سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران نامیدند، قرارداشتن آرامگاه این امام‌زاده بزرگوار در شیراز بود، لذا، در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی هم می‌توان به ساحت ایشان، عرض ادب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس مردم شیراز را دلباخته و عاشق اهل بیت(ع) توصیف و کرد: روشنفکر زدگی‌ها را کنار بگذاریم و اطمینان داشته باشیم که اگر در خانه این امام‌زاده بزرگوار را بزنیم، خداوند هم دعای ما را اجابت خواهد کرد.

آیت‌الله دژکام همچنین ضمن تبریک ۱۵ اسفند، روز درختکاری، گفت: همه ارزش فضای سبز و درخت را می‌دانیم.حضرت آیت‌الله حائزی، امام جمعه فقید شیراز در گذشته کاری ارزشمند انجام داد و ۵ هزار هکتار به فضای سبز این شهر شیراز اضافه کرد.

او خاطرنشان کرد: امروز هزینه حفظ و نگهداری هیچ کدام از این فضای سبزی که ایشان ایجاد کرده، بر عهده دولت نیست و برخی اشتباه کرده و به گونه‌ای دیگر برخورد می‌کنند، در حالی‌که قاضی حکم بر قانونی بودن آنها را صادر کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در شیراز همچنین با تاکید بر اینکه شیراز، از قدیم شهر باغ‌های زیبا بوده و باید آن را زیبا نگه داشت، گفت: باید باز هم به فکر طرح‌هایی برای حفظ و نگهداری از باغ‌های قصردشت باشیم.

امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر لزوم قدردان نعمت‌های خداوندی بودن، گفت: خداوند در قرآن به نعمت وجود با عظمت خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) اشاره فرموده است و قطعا خداوند منت بر سر همه مومنان گذاشته که این پیامبر را مبعوث کرده، نعمتی که از نظر تاریخی و زمانی در ۲۷ ماه رجب رخ داده است.

او با طرح این پرسش که هدایت الهی چگونه نصیب بشر می‌شود و واکنش بشر نسبت به آن چه باید باشد؟ گفت: برخی به خاطر اینکه مسلمان شده‌اند، منت می‌گذارند و متاسفانه این رفتار در برخی از مومنان وجود دارد. این در حالیست که خداوند بر سر ما منت گذاشته که ما را به اسلام و ایمان و قرآن هدایت کرده است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: اگر کسی واقعا مومن باشد، می‌داند که خداوند بر سر او منت گذاشته و نه برعکس.

او با بیان اینکه سه مولفه است که هیچ مسلمانی خلاف آن نمی‌تواند انجام دهد مگر اینکه به ظاهر مسلمان باشد، اخلاص و کار خالص برای خدا، خیرخواهی و فرمانبرداری نسبت به همه مسلمین و غیرت دینی را این سه مولفه، معرفی و اضافه کرد: شعارهای زیادی به ویژه در ایام انتخابات داده می‌شود که باید دید چه کسی برای خدا می‌خواهد کار کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه قیافه گرفتن‌ و ظاهرسازی‌ها در روز قیامت به درد کسی نمی‌خورد، عنوان کرد: مسلمانان یک مشت هستند که بر سر همه کفار کوبیده می‌شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha