• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99122015318
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مانور «بلیات» در تیپ ٢٥ نزاجا برگزار شد

مانور «بلیات» در تیپ ٢٥ نزاجا برگزار شد

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده تیپ ٢٥ نزاجا مستقر در تبریز گفت: مانور آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه تحت عنوان بلیات در تیپ ۲۵ شهید ایرج آبگون ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی افزود: مانور بلیات با هدف ارتقای سطح عملکرد نیروهای واکنش سریع در برابر حوادث غیرمترقبه از قبیل زلزله و آتش‌سوزی با حضور یگان‌های موتوری و امدادی تیپ ۲۵ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآمد.

وی گفت: آمادگی برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمترقبه از اهمیت بالایی برخوردار است که امروزه خوشبختانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در کنار مراکز امدادی چون هلال‌احمر و آتشنشانی همواره آماده خدمت‎‌رسانی به مردم شریف است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت در کنار والیت دو نعمت گوهربار موجود در جمهوری اسلامی ایران است که هیچ کشوری در منطقه از آن بهره‌مند نشده است، لذا زندگی عزتمندانه در ناامن‌ترین منطقه دنیا برای ایران و ایرانی، نمود شاخص و بارز آن است.

امیر سرتیپ دوم ستاد شفیعی با بیان اینکه امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجاهدات و رشادت‌های بزرگمردانی است که خون پاک خود را درراه آزادی و امنیت این مرزوبوم فدا کردند، گفت: در آستانه سال جدید باید وصیتنامه شهدا در کنار توصیه‌های حضرت(ع) به مالک اشتر را سرلوحه کارخود قرار دهیم.

وی، درباره این مانور گفت: کشور و به ویژه شهری که در آن زندگی می‌کنیم، به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی آبستن حوادث غیرمترقبه‌ای است که آمادگی دربرابر آنها ضرورت دارد.

فرمانده تیپ ۲۵ شهید آبگون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تبریز با اشاره به لزوم بهره گیری از پتانسیل رزمی دفاعی در امدادی رسانی حوادث غیرمترقبه، بیان کرد: این شرایط نهادهای امدادی و دفاعی را بر آن می‌دارد تا با حداکثر توان موجود، خود برای مقابله با عواقب حوادثی از قبیل زلزله و آتش‌سوزی آماده کنند و این مهم، هدف برگزاری مانور طرح بلیات است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی و تیپ ۲۵ شهید آبگون تبریز همواره در همه بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش‌سوزی، یخبندان زلزله و دیگر بلایای طبیعی، آمادگی خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز را دارد.

وی درباره مراحل این مانور، توضیح داد: چهار بخش برای برون رفت از سناریوی فرضی تحت عنوان زلزله ٢.۵ درجه شامل "ناحیه سرد یا کاملا امن، ناحیه استقرار درمانگاه صحرایی، ناحیه نیمه گرم یا محیط کانون حادثه و آوار یا آتشسوزی و ناحیه داغ یا گرم(کانون حادثه)، برای انجام این مانور در نظر گرفته شده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد شفیعی تاکید کرد: برقراری یک درمانگاه مجهز و در سطح یک بهداشتی در منطقه، تجهیز دستگاه‌های به روز پزشکی در کنار اتاق عمل صحرایی، منطقه پاکسازی، کفن و دفن و غسل اموات احتمالی حوادث غیرمترقبه و نانوایی سیار با ظرفیت پخت ۱۰۰۰ نان لواش در ساعت از بخش‌های مختلف این مانور است.

آوار برداری از مجروحان فرضی، آیین تدفین فرضی اموات، اسکان بازماندگان، مهار آتش، جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و خروج خودروها، حضور یگان‌های امدادی، توزیع نان بین بازمانگان فرضی، هموارسازی راه برای تردد وسایط نقلیه و ... از جمله برنامه‌های جنبی این مانور یک ساعته در تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha