• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99122015677
  • خبرنگار : 50204

مرکز "منش" جهاد دانشگاهی پرکننده خلاء موجود در مسیر بالفعل شدن ایده‌های جوانان

مرکز "منش" جهاد دانشگاهی پرکننده خلاء موجود در مسیر بالفعل شدن ایده‌های جوانان

ایسنا/مرکزی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از استقرار مرکز شتابدهی و نوآوری ایده های اشتغال جوانان با همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی در خانه جوان خبر داد.

عابد حقدادی روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی اظهار کرد: تبیین برنامه ها و ‌اهداف مرکز شتابدهی و نوآوری ایده های اشنغال جوانان و راه اندازی این مرکز با همکاری جهاددانشگاهی استان تصویب شده است، در این مرکز جلسات متعددی جهت ایجاد طوفان فکری در جوانان برای پیدایش ایده‌ها و نظرات خلاقانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نظرات خلاقانه در کنار افراد با تجربه در زمینه بالفعل کردن و تجاری سازی ایده ها قرار می گیرد و ایده ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: در راه اندازی این مرکز هدف این است که ایده های جوانان بالفعل شوند. مرکز نوآوری و شتابدهی اشتغال جوانان خلاء قبل از مراکز رشد و ایده‌های اعطایی به پارک علم و فناوری، را پر می‌کند.

حقدادی بیان کرد: این مرکز هوشمند در خانه جوان مستقر خواهد شد و هدف این است که با همکاری جهاد دانشگاهی توسط اساتید و مدیران مرتبط در حوزه های مختلف، این ایده‌های جوانان بالفعل شود. قطعا این زیرساخت در استان وجود دارد که ایده جوانان اجرایی و عملیاتی شود.

وی در خصوص کتاب کار "اندیشنامه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب" نیز گفت: بیانیه گام دوم در سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و چراغ راه و نقشه راه آینده کشور را بیان کرده است که این اندیشنامه نیز در همین راستا ارائه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: امسال بیش از ۸۰ درصد مصوبات این ستاد اجرایی شده و اجرایی شدن مابقی مصوبات نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در  این نشست در خصوص مرکز شتابدهی و نوآوری ایده های اشنغال جوانان گفت: هدف از ایجاد این مرکز پر کردن حلقه مفقوده موجود قبل از پارک علم و فناوری و مراکز رشد است، هدف این است که در این مراکز با جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال ارتباط گرفته شود و ایده پردازی صورت گیرد.

غفارزاده بیان کرد: در این مرکز افراد صاحب ایده و موفق به عنوان لیدر در کنار جوانان دارای ایده و حتی جوانان بدون فکر و ایده قرار می‌گیرند و این قشر را در زمینه های مختلف حمایت و هدایت می‌کنند تا افراد بتوانند ایده کسب کرده و آنرا بالفعل کنند.

وی اضافه کرد: پس از کسب و مشخص شدن ایده، این افراد به سمت مراکز رشد و پارک علم و فناوری هدایت می‌شوند. این طرح حدود یکسال است که در استان مرکزی کلید خورده و تمرکز طرح در استان بر سه موضوع "صنایع فعال، فناوری اطلاعات و سلامت" قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha