• جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99122216533
  • خبرنگار : 71129

پلیس لس‌آنجلس برای اعتراضات مربوط به قتل جورج فلوید آماده نبود

پلیس لس‌آنجلس برای اعتراضات مربوط به قتل جورج فلوید آماده نبود

بر اساس یک گزارش جدید، پلیس لس آنجلس در جریان شورش‌های مه-ژوئن ۲۰۲۰ آمادگی کمی داشت و به اشتباه بر این باور بود که این اعتراضات هم صلح آمیز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، گزارشی به سفارش شورای شهر لس آنجلس، کالیفرنیا، پلیس را به دلیل دستگیری بیش از حد افراد و نه آشوبگران خشن، استفاده بیش از حد از مهمات غیر کشنده و عدم توقف به موقع شورش‌ها، زندانی کردن بیش از حد معترضان و اشتباه درباره ارزیابی اعتراضات به صورت صلح آمیز بر اساس تجربیات گذشته مقصر می‌داند. 

اعتراضات لس آنجلس که به شورشی خشونت آمیز منجر شد در پی کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست در مینیاپولیس، مینه سوتا در ۲۵ مه ۲۰۲۰ شکل گرفت. شورش‌ها در شهرهای مختلف آمریکا در روزهای بعد از آن شکل گرفت و اعتراضات در مرکز شهر لس آنجلس در ۲۷ و ۲۸ مه به سطحی از خشونت و جرم رسید اما پلیس لس آنجلس که برای این شورش‌ها آمادگی لازم را نداشت، نتوانست به موقع وارد عمل شود.

بر اساس این گزارش، پلیس لس آنجلس به این شورش‌ها بی توجهی کرد زیرا معتقد بود روابط خوبی که با جوامع مختلف دارد باعث می‌شود تا این اعتراضات هم مانند قبل به صورت صلح آمیز برگزار شود. اما شورشی‌ها که در میان معترضان خودشان را پنهان کرده بودند به سوی پلیس اشیای خطرناک مانند آجر و وسایل آتش‌زا پرتاب کرده و با لیزر آنها را هدف قرار می‌دادند؛ چیزی که در اعتراضات سال‌های گذشته، پلیس شاهدش نبود.

در این گزارش همچنین آمده، سایر گروه‌ها که پلیس را با خشونت هدف قرار می‌دادند بسیار متفاوت، خشونت آمیزتر و با سازمان یافتگی بهتر نسبت به شورش‌های گذشته بود.

در بازه زمانی ۲۹ مه تا دوم ژوئن سال گذشته میلادی پلیس بیش از ۴۰۰۰ تن را دستگیر کرد که بسیاری از آنها از شهرداری بابت دستگیر شدنشان شکایت کرده‌اند چون معتقدند که فقط باید برایشان یک احضاریه صادر می‌شد و در نهایت آزاد می‌شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha