• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99122519073
  • منبع : بنیاد شهید

تشریح فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد شهید و امور ایثارگران

تشریح فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیرکل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با شبکه «العالم» به تشریح فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسن ساکی در این گفت‌وگو که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا انجام شد ضمن اشاره به تاریخچه و اهداف تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید با دستور امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۵۸ با دو هدف اصلی خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و همچنین نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأسیس شد.
وی در ادامه با تشریح بخشی از برنامه‌های اجرا شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا در سال جاری گفت: یکی از برنامه‌هایی که در تمام طول سال به صورت مستمر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس است. این برنامه‌ها با حضور مسئولان مختلف کشور و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صورت می‌پذیرد.
مدیرکل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه ارتباط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه مقاومت عنوان کرد: مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این رسالت در خارج از مرزهای جغرافیایی کشورمان در قالب انتقال تجربیات در زمینه‌های مختلفی مانند «نحوه خدمات رسانی به جامعه ایثارگری»، «رسیدگی به امور درمانی»، «تعیین درصد جانبازی توسط کمیسیون‌های تخصصی» و «امور آموزشی و فرهنگی» انجام می‌شود.
ساکی افزود: در سال‌های اخیر هیئت‌هایی از کشورهای مختلف مانند لبنان، سوریه، عراق، الجزایر، لیبی، اوکراین، سودان و فلسطین مهمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده‌اند که هدف از این دیدارها انتقال تجربیات در زمینه‌های مختلف بوده است. همچنین اعزام کارشناسان تخصصی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های مختلف جهت آشنایی بیشتر این کشورها نیز انجام می‌شود و نتیجه این دیدارها انعقاد یادداشت تفاهم با برخی از کشورها بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha