• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-126154

استفاده از فناوری سونوگرافی برای کمک به معلولان

استفاده از فناوری سونوگرافی برای کمک به معلولان
محققان دانشگاه جورج میسون با استفاده از فناوری پیشرفته فراصوت به افراد معلول در حرکت اعضای بدن آنان کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از فناوری، سیذارتا سیکدار استاد دانشکده بیومهندسی دانشگاه مهندسی میسون اظهار کرد: هدف ما از این پروژه کمک به معلولین برای زندگی روزمره بهتر است، به همین منظور از یک سیستم مبتنی بر اولتراسوند جدید استفاده کردیم.

در حال حاضر پروتز اندام فوقانی بدن (دست) معمولا با روش الکتریکی کنترل می‌شود تا حس فعالیت در عضلات ایجاد شود و الکترودهای روی سطح پوست  فعالیت الکتریکی عضلات را به بقیه اندام­ها می‌فرستند تا فرد معلول برای حرکت تلاش کند. اما این روش مشکلی دارد و الکترودها در سطح پوست نمی‌توانند به آسانی بین سیگنال‌های مختلف تفاوت قائل شوند. به همین دلیل بسیاری از معلولین بدون در نظر گرفتن این مشکل پروتز مورد نیاز خود را خریداری کرده اما از آنها استفاده نمی‌کنند.

گروه سیکدار با استفاده از امواج فراصوت روش جدید برای کار با پروتز و فعالیت ماهیچه‌ها ارائه کردند. این گروه با استفاده از مبدل‌های بسیار کوچک و دستگاه‌های فشرده پوشیدنی و بندهای کوچک که بر روی پیشانی یا زیر پوشش پروتز قرار گرفته حرکات را کنترل می‌کنند.

این مبدل امواج صوتی را به بدن می‌فرستد و امواج صوتی را منعکس می‌کند. سپس این سیگنال‌ها با استفاده از الگوریتم‌های رایانه‌ای فعالیت عضلانی را بررسی می‌کنند.

با این روش فعالیت عضلانی در عمق بافت حس شده و عملکرد بهتری نسبت به الکترودهای پوستی دارد، در نتیجه کنترل حرکت انگشتان دست و شست دست با دقت بیشتری صورت خواهد گرفت. روش جدید قابلیت شناسایی 15 حرکت مجزای دست و مچ را دارد.

وی در ادامه افزود: این روش نه فقط در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان برای کمک به افراد نیازمند قابل دسترس خواهد بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha