• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-126162

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

90 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند

90 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 90 درصد از سرطان‌ها اگر به موقع تشخیص داده شوند، قابل پیشگیری هستند.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر محمدرضا دارابی محبوب امروز 27 آبان ماه در نشست خبری سومین دوره بین‌المللی سمپوزیوم سرطان نسترن که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از سرطان‌ها نظیر سرطان پروستات و مثانه اگر به موقع تشخیص داده شوند، قابل پیشگیری هستند، اظهار کرد: مردم می‌‎توانند با یک ارزیابی ساده از وضعیت سلامت خود، از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم انجمن‌هایی نظیر انجمن پیشگیری از سرطان نسترن در راستای فرهنگسازی و ترغیب مردم به انجام ارزیابی مرتب از سلامت خود، حرکت کنند، زیرا اگر مردم به این فرهنگ برسند که باید با توجه به اقتضای سن خود و بیماری‌های شایع آن، مورد ارزیابی سلامت قرار بگیرند، می توان کمک قابل توجهی به درمان بسیاری از بیماری‌ها در کشور  کرد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح  کرد: زمانی که فردی متوجه می شود که به بیماری سرطان مبتلاست، دچار مسائل روحی و روانی زیادی شده و ترس از سرطان از خود بیماری بدتر می شود.

دارابی محبوب خاطرنشان کرد: ما در وزارت بهداشت خود را موظف می دانیم که در راستای آموزش و پیشگیری بیماری‌ها گام برداریم و در این مسیر به کمک گروه های مردم نهاد نیازمندیم. 

وی با بیان اینکه هیچ خدمتی بهتر از خدمت در حوزه سلامت نیست، یادآور شد:  یک بیمار می تواند یک خانواده را در چار مشکل کند؛ آموزش و سرمایه هایی که در راه توسعه سلامت مردم هزینه می شود، هم دارای پاداش دنیوی و هم اخروی است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha