• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-126173
  • خبرنگار : 50034

تولیت آستان قدس رضوی:

هیئات مذهبی به انسان آرامش می دهد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیئات مذهبی مانند حرم ائمه به انسان آرامش میدهد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سید ابراهیم رئیسی امروز 27 آبان‌ماه در همایش «خادمان فرهنگ رضوی» که با حضور مسئولان، مبلغان و ذاکران هیئات مذهبی سراسر کشور در تالار قدس کابخانه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در محضر مقدس پروردگار متعال و اولیاء دین، حرم و حریمی وجود دارد و قدسیت در هیچ مکان و زمانی جز در پرتوی دوست رقم نمی‌خورد.

وی ادامه داد: هیئت های مذهبی ما حرمی هستند که در آنجا رنگ و بو ولی خدا دیده می شود، زمانی که فردی  وارد حرم اما رضا میشود مضطرب و نگران است اما وقتی از حرم خارج می شوند آرام هستند چون آن حرم آرامش بخش است.

وی با تاکید بر اینکه اشعار و سروده ها در محوریت ولی خدا شکل میگیرد و به همان میزان معرفت افزایی در هیئات بايد بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: هر چه معرفت افزایی بیشتر باشد آن هیئت تقرب به دینش بیشتر است و این هیئات حرم است یعنی زمانیکه وارد هیئت میشود مانند این است که وارد حرم میشوند، چون در این حرم جز نام و سخن پروردگار ، اخلاق و سفارشات و تاکیدات او حرفی نیست و اگر حرف دیگر باشد، حرم نمی شود .

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یک هیئت زمانی رنگ و بوی پروردگار  را دارد که سخنانی که در آن گفته می شود به آیات قرآن نزدیک تر، به احادیث عجین تر و اشعار و سروده ها پر معنا تر و تحول آفرین برای شرکت کنندگان باشد، گفت: هیئت مانند حرم است و زمانیکه انسان وارد آن میشود با گوش دادن با سخنان اهل بیت و توجه به اشعار دلنشین حالت احساسی و فکری او متحول میشود و وقتی بیرون می‌آید احساس خستگی نمی کند.

وی تاکید کرد: اگر در هیئت ها نسخه های دردها را بیابند این هیئت پناهگاه اهل حرم میشود و انسان متناسب با آن دردها درمان میابد و زمانی که یک نیازی از لحاظ سیاسی به وجود آمده و احساس میکند در معرفت است و در معرفت افزایی آن هیئت نقش دارد. هیئت بایستی به روز و به هنگام باشد و کمتر در زمانها ی پیشین باشد،  هیئتی که به مسائل روز بپردازد و دغدغه جوانان را بیان کند باعث میشود  انسان راه را پیدا میکند و جامعه را از اضطرابات و هیجانات حفظ میکند.

وی تاکید کرد:  هیئت سیاسی هیئتی نیست که عضو جناح یا حزبی باشد، هیئتی انقلابی است که نیاز روز جامعه خود را بشناسد و متناسب با این نیاز ها راهکار ارائه بدهد.


تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال که چه کسی می گوید زیارت نامه ائمه سیاسی نیست ، افزود: تمام زیارت نامه سخن از تولی، تبری و دلدادگی به محضر مقدس امام است و این خط سیر از اول تا آخر زیارت نامه وجود دارد، هیئت باید  فرد را به یک تصمیم برساند ،تصمیم ایستادگی در راه خدا، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و این روحیه ای است که باید در هیئت های ما اتفاق بیوفتد. 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha