• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-132018

رئیس شبکه دامپزشکی مطرح کرد؛

جوجه‌ریزی بیش از 3 میلیون و 309 هزار قطعه در چناران

جوجه‌ریزی بیش از 3 میلیون و 309 هزار قطعه در چناران
رئیس شبکه دامپزشکی چناران گفت: در سال گذشته بیش از 3 میلیون و 310 هزارقطعه جوجه‌ریزی در فارم‌های طیور این شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی چناران، محمد سیاح با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت مرغداری و تولید گوشت سفید و تخم‌مرغ  یکی از ارکان‌های مهم اقتصادی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در جهت حفظ این صنعت می‌بایست اقداماتی به منظور جلوگیری از رخداد بیماری انجام داد که از جمله آن رعایت برنامه واکسیناسیون منظم و مرتب بر اساس دستورالعمل توسط مرغداران است.

سیاح ضمن اشاره به فعالیت 70 واحد پرورش طیور در شهرستان چناران افزود: به منظور حراست از واحدهای پرورش دهنده طیور علاوه بر واکسیناسیون رعایت کامل شرایط بیوسکوریتی از طرف مرغداران الزامی بوده. بر این اساس این شبکه با اعمال سیاست‌های نظارتی و کنترلی از طریق بازدیدهای مستمر از قبل از جوجه‌ریزی تا موقع بارگیری نسبت به رعایت شرایط کامل بهداشتی حساسیت خاصی از خود نشان می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی چناران تاکید کرد: از طرفی به منظور حمایت از مرغداران و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی توسط بعضی از متخلفین جوجه‌ریزی در واحدهای فوق تنها توسط مجوزهای رسمی دامپزشکی و با ارائه کد رهگیری امکان‌پذیر است و در تمامی مراحل پرورش رخداد هرگونه بیماری توسط کارشناسان دامپزشکی رصد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته علاوه بر پرورش بیش از یک میلیون و 436 هزار قطعه طیور گوشتی و پرورش بیش از یک میلیون و 34 هزار قطعه جوجه یک‌روزه تخمگذار و  بیش از 794 هزار قطعه پولت تخمگذار و همچنین بیش از 45 هزار جوجه مادر تخمگذار در این شهرستان  پرورش یافته است.

سیاح نیز این مسئول از پرورش دهندگان طیور تقاضا کرد با توجه به اینکه درگیری تعدادی از مرغدارای‌ها به بیماری به علت عدم رعایت فاصله جوجه‌ریزی،جوجه‌ریزی بیش از ظرفیت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی است که به منظور حفظ سرمایه خود و جلوگیری از زیان‌های اقتصادی نکات بهداشتی را جدی بگیرند و با اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون از شیوع بیماری جلوگیری کنند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha