• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-132319

فرماندار گناباد مطرح کرد؛

جدی نگرفتن آسیب‌های اجتماعی به آسیب‌های سیاسی و امنیتی مبدل می‌شود

جدی نگرفتن آسیب‌های اجتماعی به آسیب‌های سیاسی و امنیتی مبدل می‌شود
فرماندار گناباد گفت: آسیب‌های اجتماعی اگر جدی گرفته نشود، حتما به آسیب‌های سیاسی و امنیتی مبدل خواهد شد و همین آسیب‌ها می‌تواند سامان جامعه را بر هم بزند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر محمدعلی نبی‌پور در اولین جلسه شورای اداری بخش کاخک و شورای اداری شهرستان گناباد که در محل سالن اجتماعات امامزاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک برگزار شد، اظهار کرد: شورای اداری مهمترین جلسه در سطح استان و شهرستان بوده و از امروز دستگاه‌های اجرایی باید در بخش کاخک حضور پررنگتری داشته باشند.

وی حضور فرماندار در 60 کارگروه و شورا را در جهت نظارت بر اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان عنوان و ادامه داد: دولت تدبیر و امید هفت راهبرد را برای سال 97 ابلاغ نموده است که باید مسئولان ادارات توجه ویژه‎ای به آن داشته باشند.

فرماندار گناباد تداوم رونق اقتصادی در کشور را اولین راهبرد دانست و اضافه کرد: موضوع رونق اقتصادی از مهمترین اهداف دولت بوده و در همین مدت 12هزار میلیارد تومان به توسعه روستایی تخصیص داده است.

نبی‌پور با بیان اینکه دولت کنترل تورم را در دستور کار خود داشته است، بیان کرد: در مرحله بعد پرداخت تسهیلات به عنوان رونق به کارخانه‌هایی که با مشکل روبه‌رو شده بودند، تزریق شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان گناباد در مرحله اول 18 میلیارد تومان و در مرحله دوم 12میلیارد تومان به کارخانجات گناباد تسهیلات پرداخت شده، ضمن اینکه دولت در سال جاری به کارهای ایجادی و تاسیسی تسهیلات با نرخ سود 4 تا 6درصد پرداخت خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گناباد همچنین گفت: دولت به سمت و سوئی رفته که اولا وضعیت اشتغال موجود را حفظ نموده و اشتغال‌های جدید را نیز ایجاد نماید، در همین راستا در خراسان رضوی باید 110هزار شغل در سال جاری ایجاد شود که همه باید بسترسازی رونق اقتصادی را انجام دهند.

نبی‌پور ارتقاء خدمات دستگاه‌های اجرایی در حوزه وظایف آن‌ها را به عنوان دومین راهبرد مهم ارزیابی و تصریح کرد: پاسخ‌گویی به ارباب رجوع باید درست انجام شود و کار مردم نباید با سختی روبه رو شوند، ضمن اینکه همه ما موظف هستیم در حوزه وظایف خود هم راهنمائی‌های لازم را به مردم داده و هم در جهت حل مشکل آنها اقدام کنیم.

نبی پور خاطرنشان کرد: مدیران باید نیروهای زیر نظیر خود را توجیه کنند که همه زحمات یک اداره را یک نیرو با اشتباهش هدر ندهد.

دستگاه‌های اجرائی و حاکمیتی از مردم دور شده‌اند

فرماندار گناباد خواستار گسترش نظام‌مند مشارکت مردم شد و گفت: دستگاه‌های اجرائی و حاکمیتی مقداری از مردم دور شده‌اند که اگر به مردم نزدیک شوند شاهد بیشتر شدن اثرگذاری خدمات خواهیم بود. ضمنا پارلمان بانوان و جوانان در همین راستا راه‌اندازی شده و تأکید ما بر این است که ارتباط ما با NGOها و سایر گروه‌های اجتماعی بیشتر شود.

وی ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان را مهم توصیف و عنوان کرد: ما در استانی هستیم که جایگاه آن در مکتب شیعه بسیار بزرگ است پس باید در همه حوزه‌ها فعال باشیم و در کنار فعالیت‌های مذهبی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نیز ببینیم.

نبی پور با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی یکی از مهمترین راهبردهای دولت در سال جدید است، افزود: در حوزه آب روستایی در یک قلم 12میلیارد تومان در گناباد هزینه شده و اگر محرومین به فراموشی سپرده شوند، انقلاب را فراموش کرده‌ایم.

نیازمند بازآفرینی اعتماد عمومی در کشور

وی به راهبرد بازسازی امید و اعتماد عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: در دی‌ماه سال گذشته چند اتفاق در کشور رخ داد که به اعتماد عمومی ضربه‌ای وارد نمود که نمی‌توان آن را انکار کرد، پس باید اعتماد عمومی را بازآفرینی کنیم چراکه برخی اعتراضات به دلیل کم کاری برخی دستگاه‌ها بوده است.

فرماندار گناباد عنوان کرد: اعتماد عمومی به قدری آسیب دیده که مسئولان گزارش واقعی را به مردم ارائه می‌دهند اما مردم قبول نمی‌کنند.

نبی پور ارتقاء امنیت پایدار در سطح جامعه را خواستار شد و اظهار کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی کار خود را درست انجام ندهند، امنیت پایدار به خطر افتاده و بر همین اساس بایستی احساس امنیت را به جامعه تزریق کرد که این موجب برگشت اعتماد عمومی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha