• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-132321

پاکسازی بهشت به دست دانشجویان جهاد دانشگاهی کاشمر

پاکسازی بهشت به دست دانشجویان جهاد دانشگاهی کاشمر
صبح امروز با همت دانشجویان جهاددانشگاهی کاشمر زباله‌های منطقه‌ای که به دره بهشت معروف است، جمع‌آوری شد.

در همین خصوص معاون فرهنگی دانشجویی جهاددانشگاهی کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با بیان اینکه همه ساله در روز زمین پاک جهاددانشگاهی کاشمر با همت دانشجویان اقدام به جمع آوری زباله‌های قسمتی از مناطق عمومی تنگل سنگ نصوح می‌کنند، گفت: این طرح همه ساله تحت عنوان انجمن حامیان محیط زیست برگزار می‌شود.

حسین نوروزی با اشاره به اینکه طبق سنوات سال‌های گذشته این مراسم در روز زمین پاک برگزار شد، افزود: از ده روز گذشته فراخوان این طرح داده شد و از دانشجویان علاقمند شرکت در این طرح ثبت‌نام به عمل آمد.

وی با اعلام اینکه دانشجویان استقبال خوبی از این طرح کردند به طوری که بالغ بر صد نفر حضور داشتند، عنوان کرد: در این طرح علاوه بر جمع آوری زباله‌ها آموزش‌های لازم در خصوص اهمیت محیط زیست داده شد.

معاون فرهنگی دانشجویی جهاددانشگاهی کاشمر با بیان اینکه تحصیل‌کردگان دانشگاهی باید در این گونه طرح‌ها پیشگام باشند، اظهار کرد: در این روز حتی کلاس‌های برخی اساتید رشته‌های کشاورزی در طبیعت و محیط باز برگزار شد.

نوروزی با اشاره به اینکه دانشجویان جهاددانشگاهی کاشمر در این روز مساحت دو کیلومتری که به دره بهشت مشهور است را پاکسازی کردند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی جهاد توجه به مسائل زیست محیطی و طبیعت است.

نوروزی با تاکید براینکه دانشجویان رشته کشاورزی ابتدا باید یاد بگیرند که چگونه با طبیعت مهربان باشند و به آن احترام بگذارند، بیان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌توانند از لحاظ علمی به محیط زیست کمک کنند.

وی افزود: همانگونه که محیط زیست را سالم از گذشتگان تحویل گرفتیم با کارهای علمی و تحقیقاتی باید محیط زیست را بهتر از گذشته به آیندگان تحویل دهیم.

نوروزی از دانشگاه به عنوان مکانی بسیار تاثیر گذار در حفظ محیط زیست نام برد و بر اهمیت حفظ محیط زیست و انجام پژوهش‌های مرتبط با این حوزه تاکید کرد.

این طرح با حضور اساتید و جهاد دانشگاهی کاشمر و همکاری اداره محیط زیست و موسسه زیست محیطی زاد سرو ترشیز برگزار شد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha