• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-138915

ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه جامع علمی کاربردی با مدیریت شهری

ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه جامع علمی کاربردی با مدیریت شهری
به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برخی اعضاء شورای شهر کاشمر از بخش‎های مختلف این دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، در این بازدید که ظهر امروز 19 مهرماه انجام شد، مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی کاشمر بر تعاملات بیشتر دانشگاه با شورای شهر و شهرداری تاکید کرد.

صادق باغبان با اشاره به اینکه این دانشگاه رشته‌هایی دارد که می‌تواند در حوزه شهری و شهرداری یاری‌رسان باشد، خواستار همفکری، تعامل و مشاوره بین دانشگاه و شورا شد.

وی افزود: تمام کسانی که تلاششان برای پیشرفت این شهر است باید برای آبادانی و پیشرفت شهرستان کارهای بزرگی انجام دهند و از ظرفیت دانشگاه نهایت استفاده را ببرند.

صادق باغبان، با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی کاشمر یکی از دانشگاهای پیشتاز در منطقه است، افزود: اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی کاشمر با 400 دانشجو دارای رشته‌هایی در مقاطع کاردانی و کارشناسی است.

وی با تاکید براینکه تعامل بیشتر شورا و شهرداری می تواند در رفع‌ بسیاری از مشکلات مثمر ثمر باشد، بیان کرد: انگونه که باید تاکنون از توانایی و پتانسیل‌های دانشگاه در کارهای پژوهشی به خوبی استفاده نشده است.

مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی کاشمر با بیان اینکه امیدواریم روزی مسئولان به این سطح برسند که اگر مشکلات منطقه قرار است حل شود تنها از طریق دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی امکان‌پذیر است، افزود: با توجه به سابقه خوبی که دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاددانشگاهی در خصوص کارهای پژوهش دارد تمایل داریم امکات این موسسه در زمینه حل مشکلات منطقه به‌کارگیری شود.

وی با تاکید براینکه دانشگاه باید کانون حل مسائل منطقه باشد، بر ارتباط قوی تر اعضاء شورا با محافل دانشگاهی در کاشمر تاکید کرد و گفت: معتقدیم در حل مشکلات منطقه بدون استفاده از توان و طرح‎های پژوهشی دانشگاه‎ها نتایج خوبی را به دست نخواهیم آورد.

باغبان با اعلام اینکه بدون شک تعامل دانشگاه‌ها با مدیریت شهری موجب توسعه هدفمند شهر می‌شود، عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تعامل با شورا و شهرداری این شهر است.

وی تعامل مطلوب شورا و شهرداری با دانشگاه را از الزامات مدیریت شهری موفق دانست و گفت: در این راستا مدیریت دانشگاه جامع علمی کاربردی کاشمر آمادگی کامل خود را برای همکاری گسترده و همه جانبه با مجموعه مدیریت شهری و اعضاء شورای شهر اعلام می‌کند.

مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی کاشمر با تاکید براینکه برقراری و استحکام پیوند بین دانشگاه و جامعه می‌تواند توسعه همه جانبه کاشمر را رقم بزند، این امر را در گرو ایجاد بستر مناسب و ارتباط و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف اجتماعی با دانشگاه دانست.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی کاشمر دارای 20 رشته مختلف از جمله گیاهان دارویی، گیاه پزشکی، حسابداری، حقوق، برق-تاسیسات الکترونیک ساختمان، فناوری اطلاعات-اینترنت و شبکه‌های گسترده، کارشناسی تکنولوژی آموزش‌های فرهنگی هنری، مهندسی فناوری اطلاعات، و تربیت مربی پیش دبستانی است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha