• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-143570

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد؛

اعتیاد، آسیب‌سازترین معضل اجتماعی در دنیا است

اعتیاد، آسیب‌سازترین معضل اجتماعی در دنیا است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: اعتیاد، آسیب‌سازترین معضل اجتماعی در دنیاست و در کشور ما نیز علی‌رغم همه کنترل‌ها و نظارت‌های دولت، این معضل در حال گسترش است.

به گزارش ایسنا– منطقه خراسان، دکتر جواد باذلی در اولین همایش منطقه‌ای آسیب‌های اجتماعی با محور اعتیاد که صبح امروز یکشنبه در محل سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد گشایش یافت، عنوان کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید آگاهی‌های لازم به مردم داده شود، وضعیت کنونی کشور ما، فضاهای مجازی بدون واسطه، بسیاری از مسائل عاطفی و غیره پیش‌درآمدی برای انواع آسیب‌های اجتماعی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: مشکل عمده، نگاه ما و جامعه به یک فرد معتاد است؛ یک فرد معتاد، مجرم نیست بلکه یک بیمار است که باید برگزاری این‌گونه همایش‌ها باعث تغییر نگرش ما شود.

وی پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد را مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی ادارات و سازمان‌ها اقدامات خوب و مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد انجام دهند، عواقب و هزینه‌های کمتری را شاهد هستیم و به یقین بحث پیشگیری در کاهش عوارض این آسیب اجتماعی بسیار مؤثر است.

باذلی با اشاره به این که این همایش با همکاری مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شده، ادامه داد: باید همه افرادی را که در معرض آسیب اجتماعی اعتیاد قرار داشته و به نوعی همیشه در تهدید هستند، برای برگزاری این‌گونه همایش‌ها درگیر کرد.

وی به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها به دلیل این که پای ثابت و عملیاتی برای آگاه‌سازی مردم هستند، می‌توانند اطلاعات دقیق، کامل و منصفانه را به همه مردم برسانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خواستار فعال بودن دائمی دبیرخانه این همایش شد و عنوان کرد: معضل آسیب اجتماعی یک معضل پویاست که ما نیز باید همیشه برای مبارزه و بالابردن سطح آگاهی مردم پویا عمل کنیم.

در ادامه علی سجادی دبیر علمی این همایش نیز بیان کرد: نزدیک به 30 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 11 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد؛ این مقالات عمدتا درباره جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده که نویسندگان آن‌ها نیز اکثرا پژوهشگران منطقه هستند.

وی گفت: دبیرخانه این همایش به صورت دائمی فعال خواهد بود و از برون‌داد این همایش برای برگزاری همایش دوم استفاده خواهیم کرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha