• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-143577

اولین همایش ملی توسعه پایدار در کاشمر برگزار می‌شود

اولین همایش ملی توسعه پایدار در کاشمر برگزار می‌شود
اولین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ترشیز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، فرماندار کاشمر ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش ملی که در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد، گفت: با وجود این که دستگاه‌های اجرایی هدف‌گذاری بلندمدتی به شکل مشخص ندارند این همایش که با محوریت دانشگاه برگزار می‌شود، می‌تواند برای دستگاه‌های اجرایی افق مشخصی را تعیین کند.

 محمد علی نبی‌پور با بیان این که هرکدام از محورهای این همایش ملی می‌تواند یک محور مطالعاتی و موضوع همایش باشد، عنوان کرد: رابطه بین حوزه اجرا و دانشگاه باید بیشتر تقویت شود و تعاملی‌تر گردد.

وی افزود: با وجود این که مغز متفکر حوزه اجرا در کل دنیا دانشگاه است اما در ایران چون رابطه بین دانشگاه و اجرا کم است، آسیب‌های جدی وارد شده است. تأکید داریم نه تنها دانشگاه از لاک آکادمیک خود بیرون بیاید بلکه اگر در این همایش اساتید می‌خواهند نظراتی را ارائه دهند به گونه‌ای باشد که قابلیت اجرایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: همایش توسعه پایدار نباید صرفاً یک همایش علمی باشد و باید اجرایی نیز گردد؛ این همایش صرفاً یک کار دانشگاهی نیست و مسئولان اجرایی و رسانه‌ها باید کمک کنند تا بتوانیم بهره کافی را برای توسعه شهرستان از این همایش ببریم.

فرماندار کاشمر گفت: هرچند قرار نیست با این همایش همه مشکلات رفع شود ولی یک‌قدم به جلو است و مسائلی که طرح می‌شود، می‌تواند به ما کمک کند.


 در این جلسه رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان دانشگاه عالی منطقه ترشیز نگاه جدیدی را به توسعه پیش گرفته که در قالب توسعه پایدار است؛ اگر بخواهیم منطقه توسعه یابد و ترشیز به عنوان رهبر توسعه در جنوب خراسان مطرح باشد باید نگاه توسعه پایدار را تقویت کرد.

هادی معماریان عنوان کرد: کشاورزی و امنیت غذایی، مدیریت شهری پایدار، هوشمندسازی و توسعه دیجیتال، حمل و نقل پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگری و صنایع‌دستی، صنعت، معدن و توسعه، آب و توسعه پایدار، مشارکت مردمی و توسعه اقتصادی از محورهای این همایش ملی است.

وی ادامه داد: این اولین همایش ملی در منطقه ترشیز است که با اخذ مجوزهای استاندارد لازم برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: سعی شده با برگزاری این همایش راه را برای کسانی که می‌خواهند در منطقه ترشیز سرمایه‌گذاری کنند باز کرده و از سویی با پتانسیل‌ها و توان منطقه آشنا شوند؛ در این همایش از نخبگان منطقه ترشیز در نقاط مختلف کشور و یا خارج از کشور دعوت شده است.

در ادامه دبیر اولین همایش ملی توسعه در کاشمر گفت: این رویداد به دنبال هم‌اندیشی و تضارب آراء صاحب‌نظران، دغدغه‌مندان، متولیان و ذینفعان توسعه کشور است تا با اشتراک‌گذاری تجارب و ایده‌های نو، در مسیر ارتقاء جایگاه کشور در بستر توسعه پایدار، با تأکید بر شفافیت، عدالت، انصاف و اجماع و مشارکت همگانی، ایفای نقش نماید.

 وی همچنین بیان کرد: در این رویداد به دنبال بررسی چالش‌ها، تحقق توسعه پایدار، تدوین راهبردها و چشم‌انداز توسعه پایدار، ترسیم نقشه راه رسیدن به وضع مطلوب، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی به‌ویژه در منطقه ترشیز، شناسایی پتانسیل‌های توسعه و بهبود در منطقه ترشیز، تبیین مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در زمینه توسعه پایدار هستیم.

وی افزود: در این همایش تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، دستگاه‌های اجرایی کشوری، استانی و شهرستانی، اساتید و دانشجویان دانشکده‌های فنی، کشاورزی، علوم، شرکت‌های مهندسی مشاور، پیمانکاری و... سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت شده‌اند.

 مجیدی گفت: این همایش یک روزه 28 فروردین‌ماه 98 برگزار می‌شود، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه توانمندی‌های منطقه ترشیز، نمایشگاه غذای سالم، گشت و بازدید مناطق گردشگری و تاریخی از دیگر برنامه‌های این همایش است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha