• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-143580

فرماندار گناباد خبر داد:

کشف بیش از 900 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری در گناباد

کشف بیش از 900 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری در گناباد
فرماندار گناباد گفت: بیش از 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در گناباد کشف شده است و 333 نفر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حامد قربانی امروز یکشنبه در اولین همایش منطقه‌ای آسیب‌های اجتماعی با محور اعتیاد که در محل سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1396 نیز مقدار 922 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و تعداد 289 نفر نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی زیادی گریبان‌گیر جامعه ما شده که یکی از آن‌ها اعتیاد به مواد مخدر است که نمی‌توانیم آن‌ را انکار کنیم، گناباد دارای ظرفیت‌های علمی و اجرایی بسیاری است که می‌توانیم با همبستگی و ایجاد ارتباط، گامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

فرماندار گناباد اضافه کرد: حلقه مفقوده در بحث آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، تشکل‌های مردم‌نهاد هستند که 11 سمن فعال در این شهرستان مجوز دریافت کرده‌اند و در بحث نابسامانی‌های اعتیاد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این شهرستان به دلیل همجواری با کشورهای آلوده و این که در مسیرهای مواصلاتی استان‌های جنوبی و شرقی و مرزی قرار گرفته و وجود مسائل اجتماعی نظیر بیکاری، فقر، مهاجرت، کمبود نشاط، بحث اعتیاد وجود داشته که باید راهکارهایی برای پیشگیری از آن اتخاذ شود.
 
قربانی گفت: اگر یک نگاه عینی به آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم اعتیاد در صدر آن‌ها قرار گرفته که خود عاملی برای ایجاد آسیب‌های ثانویه نیز است.

نماینده عالی دولت در گناباد خواستار فعال‌شدن حوزه‌های فرهنگی در بحث آسیب‌های اجتماعی اعتیاد شد و عنوان کرد: رسانه‌ها و حوزه دانشگاه‌ با توجه به گستردگی فعالیت می‌توانند به عنوان یک عامل مؤثر در تبیین معضلات اعتیاد اقدام نمایند.

اعتیاد، منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی

در ادامه حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب امام جمعه گناباد گفت: اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و اطلاع‌رسانی درست و کافی به خانواده‌ها، نقش موثری در پاک‌ماندن و جلوگیری از بروز این معضل اجتماعی دارد.

وی با اشاره به ضرورت مراقبت خانواده‌ها و مربیان مدارس در بحث اعتیاد، بیان کرد: طی آمار 72 درصد زندانیانی که معتاد هستند از طریق دوستان ناباب به مواد مخدر روی آورده‌اند که باید با آگاهی‌بخشی لازم، نسل جوان را از آسیب اجتماعی اعتیاد محافظت کرد.

امام جمعه گناباد گفت: اعتقادات دینی نقش بسیار مهمی در پاک ماندن از اعتیاد دارد بنابراین کسانی که پای‌بند به اعتقادات و باورهای دینی هستند، کمتر به سمت اعتیاد به مواد مخدر رفته‌اند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha