• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-10273

در قالب دهمین دوره طرح ملی «ایران مرز پرگهر»؛

دانشجویان دانشگاه خوارزمی از صنایع تولیدی مارال چرم بازدید کردند

دانشجویان دانشگاه خوارزمی امروز(9آذر)، در قالب دهمین دوره طرح ملی «ایران مرز پرگهر»، از صنایع تولیدی مارال چرم بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، در چهارمین بازدید از دهمین دوره بازدیدهای طرح ملی «ایران مرز پرگهر» که از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز برگزار شد، 35 دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی به همراه یکی از اساتید عضو هیات علمی این دانشگاه، از مجموعه مارال چرم بازدید کردند.
سید جواد حسینی‌خواه، عضو هیات مدیره مجموعه مارال چرم در ابتدای این بازدید ضمن بیان تاریخچه کوتاهی از این مجموعه گفت: 70 درصد کارهای تولید در مجموعه مارال چرم به صورت دستی انجام می‌شود و این مساله یکی از دلایل بالا بودن قیمت محصولات چرمی است و کشور ایران به دلیل پایین بودن سطح درآمد افراد جامعه، جزو کشورهایی است که سود تولیدکننده محصولات چرمی در آن پایین است و تولیدکننده تمایلی به افزایش کیفیت کار ندارد.
حسینی‌خواه افزود: متاسفانه در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها و قوانین عوارضی موجود در راه صنعت چرم، امکان رقابت با سایر کشورها وجود ندارد و وجود محدودیت باعث کمرنگ شدن صنعت چرم می‌شود.
عضو هیات مدیره مجموعه مارال چرم ضمن اشاره به عدم پیشرفت صنعت چرم در دو دهه گذشته به دلیل اعمال سیاست‌های غلط گفت: اوج صنعت چرم ایران از سال‌های 57 تا 62 و سال‌های 67 تا 72 به دلیل  گستردگی صادرات بود و پس از این برهه شاهد از بین رفتن بسیاری از تولیدکنندگان محصولات چرمی مانند شرکت خزر خز عباس‌آباد، چرم مغان، چرم‌سازی همدان و شیراز بودیم.
حسینی‌خواه یادآور شد: تولید محصولات چرمی نیاز به نیروی کار ماهر دارد و به دلیل خارج شدن نیروهای ماهر از بازار با گذشت یک نسل، اکنون با کمبود شدید نیروی ماهر و متخصص در این بخش روبرو هستیم.
این فعال حوزه چرم اظهار داشت: به دلیل انجام بیش از 70 درصد کارها با دست، اشتغالزایی این صنعت و همچنین ارزش افزوده آن نسبت به صنایع دیگر بسیار بالاست.
عضو هیات مدیره مجموعه مارال چرم در پایان از طرح توسعه این مجموعه با زیربنای 12 هزار مترمربع در شهرک صنعتی بهارستان کرج خبر داد.
در ادامه این بازدید که سه ساعت به طول انجامید، دانشجویان با همراهی مدیر بازرگانی و مدیر تولید این مجموعه از واحدهای طراحی، برش، مونتاژ، کنترل کیفیت، کفش، کیف و پوشاک بازدید کردند و از نزدیک با نحوه تولید یک کالای چرمی آشنا شدند.
همچنین در ادامه، یوسفی مدیر تولید صنایع تولیدی مارال چرم از راه‌اندازی دانشگاه تخصصی چرم ویژه آموزش نیروهای ماهر برای به کارگیری در این صنعت در مجموعه مارال چرم خبر داد.
گفتنی است صنایع تولیدی مارال چرم در سال 1374در رجائی‌شهر کرج تاسیس شده و اکنون با راه‌اندازی 3 شعبه در خارج از کشور و 47 فروشگاه در داخل کشور زمینه ایجاد اشتغال برای قریب به دو هزار نفر را فراهم نموده است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha