• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-32605
  • خبرنگار : 50022

رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

فعالیت‌های برون مرزی جهاد دانشگاهی به طور جدی دنبال می‌شود

فعالیت‌های برون مرزی جهاد دانشگاهی به طور جدی دنبال می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از ضرورت فعالیت‌های برون مرزی جهاد دانشگاهی گفت و خاطرنشان کرد: این موضوع در حوزه فناورانه بسیار جدی در حال پیگیری است و در حوزه آموزش هم در بحث جذب دانشجو، شعبه خارجی و آموزش مشترک می‌توان کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، سیدحمیدرضا طیبی در گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور که امروز پنجشنبه 19 مهرماه در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در کرج برگزار شد؛ با تأکید بر اهمیت توسعه گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار باید بر وضعیت انسان توسعه یافته تمرکز شود؛ انسان توسعه یافته کسی است که شاخصه‌های توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فناورانه را داشته باشد.

طیبی ادامه داد: در راه رسیدن به توسعه باید توسعه علمی و مهارت آموزی به عنوان زیرساخت اصلی توسعه همه جانبه کشور اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید برای شکوفا کردن استعدادها امکانات را فراهم کنند گفت: در این راستا اصل مقدس دانستن کار و تلاش بسیار مهم است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: در این مسیر علاوه بر همه موارد فوق باید مصالح ملی بر مصالح فردی و حزبی مقدم دانسته شود که خوشبختانه تلاش ما هم در حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی بر همین مبنا بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در بخش آموزشی باید به مواردی مانند استفاده از روش‌های نوین، قطبی سازی و ... توجه شود.

وی افزود: در موضوع قطبی‌سازی آموزش‌ها علاوه بر کارهایی  که انجام شده است  از کارهای بزرگ نباید ترس داشته باشیم و حتماً باید به سراغ کارهای بزرگی چون آموزش‌های ملی برویم.

طیبی در خصوص ارتباط میان بخش‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ایجاد رابطه تنگاتنگ میان بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی ثمرات خوبی دارد چون در هر کدام از بخش‌ها کارهای خوبی انجام شود به سایر بخش‌ها نیز کمک خواهد کرد.

وی در ادامه از ضرورت فعالیت‌های برون مرزی جهاد دانشگاهی گفت و خاطرنشان کرد: این موضوع در حوزه فناورانه بسیار جدی در حال پیگیری است و در حوزه آموزش هم در بحث جذب دانشجو، شعبه خارجی و آموزش مشترک می‌توان کار کرد.

وی در پایان به لزوم کاهش هزینه‌ها و برندسازی هر چه بهتر آموزش‌ها در جهاد دانشگاهی نیز اشاره و اعلام کرد:  یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد توجه به آموزش‌های نوین به ویژه موضوعاتی  است که تازه وارد کشور می‌شود؛ این  موضوع مهم است و جهاد دانشگاهی خیلی سریع می‌تواند وارد بحث این نوع آموزش‌ها شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha