• چهارشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-34814
  • خبرنگار : 50022

هشدار آبفا درباره مصرف بیش از حد آب/صرفه‌جویی را جدی بگیرید

هشدار آبفا درباره مصرف بیش از حد آب/صرفه‌جویی را جدی بگیرید

آبفای البرز با اعلام اینکه در خرداد ماه امسال میزان مصرف آب شهروندان البرزی نسبت به خرداد سال قبل شش درصد افزایش داشته، به شهروندان كرجی و سایر شهرهای استان برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب شرب هشدار داد.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، غلامرضا رضایی‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز گفت: با توجه به افزایش شدید دمای هوا و در نتیجه افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر، حجم مخازن ذخیره آب در بعضی از ساعت‌ها به خصوص در پیك مصرف(قبل از ظهر و هنگام غروب)كاهش یافته و موجب افت فشار در برخی مناطق استان به خصوص در طبقات بالای ساختمان ها شده است.

رضایی‌فر افزود: بنابراین به منظور برخورداری تمام شهروندان از نعمت آب دركلیه ساعت‌های شبانه روز، رعایت صرفه جویی و پرهیز از مصارف غیر ضروری لازم است.

وی با اشاره به اینکه افزایش این میزان مصرف آب در خرداد امسال که میانگین دمای کمتری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته هشداردهنده است و تصریح كرده است: افت سطح سفره‌های زیرزمینی كه عمده‌ترین منابع تامین آب استان البرز هستند به خاطر برداشت بی رویه، افزایش جمعیت و افزایش نزدیك به 40 درجه‌ای دمای هوا و روشن شدن كولرهای آبی، رشد مصرف و... از جمله عواملی هستند كه در كنار رعایت نشدن روش‌های درست مصرف آب شرب توسط شهروندان می‌تواند موجب بروز كم آبی وافت فشار در بعضی مناطق شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر میزان سرانه مصرف آب توسط هر یك از شهروندان بالغ بر220 لیتر در شبانه روز برآورد می‌شود كه حدود 47 درصد بالاتر از استانداردهای تعریف شده است (یعنی 150 لیتر درشبانه روز) بنابراین تصحیح الگوهای رفتاری و مصرفی توسط شهروندان واعمال دقیق مدیریت مصرف می‌تواند از تنش آبی جلوگیری کند.

گفتنی است تنظیم شناور كولرها برای جلوگیری از نشت آب،كوتاه كردن زمان انجام استحمام، حذف موارد غیر ضروری مثل شستن حیاط،كوچه و خیابان و خودروها با شیلنگ آب، آبیاری درختان و فضای سبز منازل درشب و یا صبح زود(بدون غرقاب كردن) و...از جمله توصیه‌های آبفای البرز به شهروندان این استان است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha