• دوشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-34899
  • خبرنگار : 50024

طی یک هفته شش نفر در رودخانه‌های البرز جان باختند

طی یک هفته شش نفر در رودخانه‌های البرز جان باختند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: در دومین هفته از فصل تابستان شش نفر به دلیل غرق شدگی در رودخانه‌های استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، مهرداد بابایی اظهار کرد: هفته گذشته هفت ماموریت با فوریت غرق شدگی در توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شد.

وی ادامه داد: در این حوادث 9 نفر دچار حادثه   غرق شدگی شدند که سه تن پس از خروج از آب و انجام اقدامات درمانی حفظ حیات، به مراکز درمانی منتقل شدند ولی متأسفانه شش نفر نیز جان خود را فقط و فقط به خاطر بی احتیاطی از دست دادند.

وی افزود: همچنین روز جمعه، 14 تیرماه در اثر ریزش بهمن در منطقه آزادبر جاده چالوس و مصدوم شدن دو خانم در غار یخ مراد، اورژانس هوايي البرز با تمام توان برای نجات مصدومين وارد عملیات شد.

این مسئول ابراز کرد: خلاصه عملکرد اورژانس البرز در هفته گذشته پاسخگویی به ۱۱ هزار و ۳۴۹ تماس تلفني و انجام تعداد سه هزار و ۴۷۶ ماموریت توسط تکنسين‌هاي پرتلاش اورژانس بود.

بابایی ابراز کرد: در جریان انجام این تعداد ماموریت، 443 مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و سه هزار و 33  ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی بود.

وی توضیح داد: تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 البرز بالغ بر هزار و 289  نفر بوده و هزار و 455 نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی خاطر نشان کرد: در هفته‌ای که گذشت اورژانس هوایی البرز با اعزام به 11 ماموریت، 17 مصدوم بدحال را ضمن ارائه خدمات درمانی ویژه حفظ حیات به مراکز درمانی استان انتقال داد.

وی توضیح داد: به افرادی که در ایام گرم تابستان به قصد تفریح و فرار از گرما به حاشیه رودخانه‌ها و سدها پناه می‌برند توصیه می‌شود لحظه‌ای از کودکان و نوجوانان خود غافل نشده و به علائم ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده در کنار ساحل   رودخانه‌ها و سدها توجه کنند.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha