• پنجشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-36209
  • خبرنگار : 50024

وجود ۲۰ هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد: در جهان توسعه متوازن، پایدار و منطقی کشور را بر پایه فعالیت سازمان های مردم نهاد می‌دانند.

به گزارش ایسنا منطقه البرز؛ کمال اکبری شامگاه پنجشنبه ۲۴ مرداد در پنجاه و هشتمین کنگره علمی، فرهنگی و ورزشی کانگ فوتوآ ۲۱ که در سالن همایش پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد؛ با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد کشور عمدتا در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی فعالیت دارند و تعدادی از آنها هم در حوزه بین المللی فعال هستند؛ اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت دارند که برخی از آنها مثل سازمان کانگ فوتوآ بیش از ۲۰۰ شعبه در کشور دارند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور افزود: سازمان‌های مردم نهاد پیشرانان توسعه اجتماعی کشور بوده و به دنبال مردمی کردن برنامه‌های خود هستند.
این مسئول تصریح کرد: عمده این سازمان‌ها در در حوزه‌های مداخلات اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط و امید اجتماعی فعالیت دارند.

اکبری در ادامه با اشاره دیگر سازمان‌های مردم نهاد فعال کشور اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه ورزش، فرهنگ و هنر و محیط زیست عمدتا با رویکرد افزایش نشاط فعالیت می کنند.

وی اشاره کرد: از ۲۰ هزار سازمان‌ مردم نهاد کشور حدود ۶۷ درصد فعال هستند و باقی آنها نیمه فعال یا غیرفعال است.

اکبری با اشاره به اینکه مهمترین سیاست ما توسعه کیفی سازمان‌های مردم نهاد کشور است، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید توسعه کمی سازمان مردم نهاد مردم نهاد صددرصد افزایش داشته و اکنون به دنبال توسعه کیفی این سازمان‌ها از طریق آموزش، توانمند سازی، نظارت کیفی و رتبه بندی هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت بالا بردن سطح مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در کشور گفت: در حال حاضر این سازمان‌ها ‌به خوبی وظایف خود را انجام داده اند و در برخی استان‌ها اعتبارات حوزه اجتماعی از طریق سازمان‌های مردم نهاد تامین شده است.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد: در جهان نیز توسعه متوازن، پایدار و منطقی کشور را بر پایه فعالیت سازمان های مردم نهاد می‌دانند.

وی در ادامه عنوان کرد:  فعالیت اغلب سازمان‌های مردم نهاد کشور در حوزه آسیب‌های  اجتماعی متمرکز است و البته حدود هزار سازمان مردم نهاد نیز در حوزه محیط زیست داریم.

وی گفت: علاوه بر این در حوزه بهداشت و درمان و یا حمایت از بیماران خاص نیز انجمن های مردم نهاد فعال زیادی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه زنان و خانواده بیش از ۴۰۰  انجمن مردم نهاد فعال در کشور داریم‌،  افزود: در حوزه فرهنگی و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی، پاسداشت شهدا، بحث موکب‌ها و بازسازی عتبات نیز انجمن های مردم نهاد فعال زیادی داریم.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در خصوص فعالیت‌های در حال اجرا در تهران برای کودکان کار و خیابان گفت: این اولویت اول بوده است.

اکبری در ادامه به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد پایتخت در خصوص کودکان کار و  زباله گرد ادامه داد: بالای ۸۰ درصد کودکانی که در خیابان‌ها تحت عنوان کار تکدی گری کار می‌کنند از اتباع بیگانه هستند و برخی نیز به دلیل اهداف سودجویانه به این کار را روی آورده اند.

وی‌با اشاره به اینکه حدود ۷۰ سازمان مردم نهاد بین المللی و انجمن دوستی داریم، گفت: انجمن‌های دوستی برقرار کننده دوستی میان‌ایران‌با یک کشور خاص هستند، انجمن‌های بین المللی فعالیت‌های ارتباطی و بین المللی میان کشورها را انجام می‌دهند و برقرار کننده دوستی میان کشورها هستند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha