• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-36221
  • خبرنگار : 50024

انجام آزمایش هپاتیت، HIV و سفلیس بر روی خون‌های اهدایی

انجام آزمایش هپاتیت، HIV و سفلیس بر روی خون‌های اهدایی

مدیرکل انتقال خون البرز گفت: با توجه به اینکه سقف اهدای خون تا سن 60 سالگی است باید با فرهنگسازی مردم را به اهدای خون تشویق کنیم تا با این کار خداپسندانه بتوانند گامی در راه نجات زندگی افراد نیازمند به دریافت خون بردارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمد مهدی‌زاده، در نشست خبری   امروز شنبه 26 مرداد،  اظهارکرد: امسال 28 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری مراجعه کردند که از این تعداد 23 هزار و 200 نفر خون اهدا کردند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت البرز از لحاظ ذخیره خونی بسیار مناسب است و هفت روز ذخیره خونی داریم، افزود: البته شاخص اهدای خون در البرز به دلیل خوابگاهی بودن استان نسبت به برخی استان‌ها پایین‌تر است که رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی به شهروندان البرزی باید آنها را تشویق کنند که نسبت به اهدای خون در این استان اقدام کنند.

این مسئول در ادامه به وضعیت ذخیره پلاسمای خون البرز اشاره کرد و افزود: امسال 10 هزار واحد پلاسمای مازاد نیاز به شرکت‌های پالایشگر ارسال کردیم،   ارسال این میزان پلاسمای مازاد بر مصرف با هدف تولید محصول فرآوری آلبونین، فاکتور هشت و 9 و ... برای مصرف بیماران سوختگی، سرطانی و ... انجام می‌شود.

مهدی‌زاده همچنین از شاخص اهدای مستمر خون در البرز سخن به میان آورد و گفت: شاخص اهدای مستمر خون در این استان 50 درصد است که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون البرز در ادامه به مشارکت چهار درصدی بانوان در اهدای خون اشاره کرد وگفت: میزان مشارکت بانوان در اهدای خون نسبت به جمعیت آنها بسیار کم است که باورهای غلط از قبیل ابتلا به کم خونی باعث شده بانوان نسبت به اهدای خون علاقه کمتری نشان دهند .

وی همچنین به روند آزمایش برای تایید سلامت خون‌های اهدایی اشاره کرد و افزود: آزمایش در حوزه ابتلا به بیماری‌های هپاتیت  B  و C ،   HIV ، سفلیس و  HTlV انجام می‌شود که پس از انجام آزمایش‌ها و تایید سلامت، خون‌ها به مراکز ذخیره منتقل می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: امسال 23 درصد اهداکنندگان خون پس از آزمایش‌های مذکور معاف موقت یا دائم شدند.

مهدی زاده در پایان گفت: با توجه به اینکه سقف اهدای خون تا سن 60 سالگی است باید با فرهنگسازی مردم را به اهدای خون تشویق کنیم تا با این کار خداپسندانه بتوانند گامی در راه نجات زندگی افراد نیازمند به دریافت خون بردارند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha