• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-36295
  • خبرنگار : 50024

ظرفیت صنعت گل و گیاه البرز را دست کم نگیریم

ظرفیت صنعت گل و گیاه البرز را دست کم نگیریم

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: شادابی و نشاط مردم از مهمترین شاخص‌های پیشرفت اجتماعی جوامع است.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، با بیان اینکه روند افزایش جمعیت و توسعه شهر نشینی در کنار مواردی چون ساخت وساز بی رویه چهره شهر را نازیبا می‌کند، اظهار کرد: تسلط ماشین‌ها و سازه‌های فلزی و سیمانی سخت بر چهره شهر و میزان شادمانی مردم که یکی از معیارهای نشان دهنده سطح پیشرفت اجتماعی است تأثیر منفی گذاشته است .

وی با بیان این که یکی از رسالت‌های مجموعه مدیریت شهری برنامه‌ریزی برای تحقق نشاط اجتماعی درجامعه است، ادامه داد: نشاط و شادی از اصلی‌ترین نیازهای زندگی شهری می باشد چون در شرایط سخت حاکم برزندگی در کلانشهرها، شهروندان کمتر فرصت پیدا می‌کنند به خودشان و نیازهای‌شان فکر کنند.

این مسئول توضیح داد: نشاط تاثیر به سزایی بر کیفیت زندگی شهروندان می‌گذارد كه از آن جمله می توان به حس تعلق، همبستگی و مسئولیت پذیری اجتماعی، وفاق، ارتقای شاخص های سلامت روحی و روانی، افزایش رضایت از زندگی و پویایی اجتماعی اشاره كرد .

بضاعتی پور برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌های فرهنگی در مناسبت های مختلف را ضروری دانست و افزود: امروزه کمبود فضای سبز مشکلات و معضلات اجتماعی را بر شهر تحمیل می کند که از بین رفتن نشاط اجتماعی، یکی از پیامدهای آن است و برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه می تواند نقش به سزایی در پر کردن این خلا داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه صنعت گل و گیاه استان البرز برخوردار از ظرفیت بزرگی برای کارآفرینی، و رونق اقتصادی است ادامه داد: میهمانی گل‌ها در ایران کوچک که امسال هفتمین دوره آن در حال برگزاری است با هدف ایجاد شادابی و نشاط بخشی به شهر و نیز تاثیرات آن بر زندگی شهروندان و حمایت و تقویت تولیدات داخلی برپا شده است .

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جنبی در حاشیه هفتمین نمایشگاه گل و گیاه کرج افزود: برگزاری جُنگ‌های شاد شبانه با حضور هنرمندان، اجرای مراسم نور افشانی، برگزاری ورکشاپ‌های مختلف هنری در زمینه نقاشی، کاریکاتور و مجسمه سازی ، برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی با موضوع محیط زیست و فضای سبز، اجرای جشن کودکان از جمله برنامه ها تدارک دیده شده در مدت زمان برگزاری نمایشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و مناسبتی ویژه ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی در پارک‌ها، بوستان‌هاو اماکن تفریحی گردشگری شهر کرج استمرار دارد و مجموعه مدیریت شهری کرج و اعضای شورا ی پنجم نیز از برگزاری این برنامه ها حمایت می کنند .

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان مشارکت حداکثری شهروندان را بهترین دلیل برای ادامه برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها دانست و گفت: استمرار این برنامه‌ها با توجه به حجم استقبال شهروندان می‌تواند زمینه‌ساز افزایش احساس شادی و نشاط بیشتر در میان شهروندان باشد.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha