• شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-36381
  • خبرنگار : 50025

رانندگان تاکسی اجازه فعالیت در قالب سرویس مدارس را ندارند

رانندگان تاکسی اجازه فعالیت در قالب سرویس مدارس را ندارند
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی  البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون 27 نفر در معابر شهری البرز جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش ایسنا منطقه البرز، سرهنگ غلامعلی شرق ظهر امروز شنبه 16شهریور در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت ساماندهی سرویس‌های مدارس در آستانه مهرماه اظهار کرد: سال گذشته دو هزار و164 راننده در قالب سرویس مدارس مجوز فعالیت دریافت ‌کردند که این تعداد در سال تحصیلی جدید افزایش خواهد داشت.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد شاهد ایجاد گره ترافیکی در مناطق مختلف شهر به دلیل عدم ساماندهی سرویس‌های مدارس در روزهای اول مدرسه باشیم، به همین دلیل از آموزش و پرورش انتظار می‌رود هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی این سرویس ها اقدام کنند تا شاهد ترافیک کمتری در ساعات آغاز و پایان مدارس باشیم.
 این مسئول با اشاره به شرایط صدور مجوز برای سرویس مدارس گفت: امسال صرفا برای رانندگان با گواهینامه پایه دو مجوز فعالیت صادر می شود و رانندگانی‌که دارای گواهینامه «ب یک» و پایه سه هستند به هیچ وجه اجازه رانندگی برای سرویس مدارس نخواهند داشت چون سرویس مدارس جزء وسیله نقلیه عمومی محسوب می‌شود.
سرهنگ شرق با اشاره به اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس باید به ظرفیت خودروی خود برای جابه‌جایی دانش‌آموزان توجه داشته باشند، افزود: رانندگان سرویس مدارس باید ظرفیت‌ قانونی درخصوص تعداد سرنشینان را رعایت‌ کنند چون در صورت انجام تخلف و مشاهده پلیس، بدون اغماض با آنها برخورد خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز همچنین گفت: رانندگان تاکسی به هیچ وجه اجازه فعالیت سرویس مدارس را نخواهند داشت و فقط رانندگان شخصی دارای صلاحیت می‌توانند به عنوان راننده سرویس مجوز دریافت کنند.
سرهنگ شرق در ادامه با اشاره به تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری استان توضیح داد:  از ابتدای سال تا کنون 27 نفر در معابر شهری استان جان خود را از دست دادند که ۷۱ درصد آن عابران پیاده بوده‌اند. 
این مسئول ابراز کرد: دو نفر از فوت شدگان ناشی از تصادف زیر ۱۰ سال و ۲ نفر نیز راکب موتور سیکلت بوده‌اند.
وی در پایان گفت: طی این مدت ۲۰ هزارو ۶۳۶ خودرو و حدود ۹ هزار موتورسیکلت متخلف توقیف  و ۹۱۴ هزار و ۶۸۰ راننده متخلف اعمال قانون شدند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha