• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: ardabil-27747

رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل:

حضرت زینب (س) پیام حسینی را در تاریخ زنده نگهداشته است

حضرت زینب (س) پیام حسینی را در تاریخ زنده نگهداشته است
رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل گفت: حضرت زینب (س) با شجاعت تمام در سیر تحولات عاشورا تا اربعین توانست پیام ناب حسینی را برای همیشه تاریخ زنده و جاوید نگه دارد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت الاسلام سیف الله مدبر در همایش زینبیون دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تبیین رشادت‌های حضرت زینب اظهار کرد: لشکر سفاک یزید احساس می کرد بعد از حادثه کربلا می تواند پیام نهضت حسینی را در همان زمان و مکان دفن کند اما حضرت زینب (س) به عنوان ناظر نافذ دشت نینوا راوی تاریخی شد تا حقایق از جنبه ها و جهات مختلف در طول تاریخ بازگو شود و نهضت حسینی برای همیشه بشریت زنده و پیام آن پابرجا بماند.
 
وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در منزلگاه های مختلف در مسیر حرکت کاروان اسرای کربلا سعی می کرد تا حقیقت عاشورا را به گوش عموم مردم برساند، بیان کرد: این حرکت تاریخی در بازگو کردن حقایق عاشورا به روایت عالمانه و مدبرانه سبب شد تا کاخ ستمگران زمان برای همیشه در برابر یک نهضت عظیم حیات بخش انسانی به لرزه درآمده و اسباب رسوایی جاهلان زمان فراهم آید.
 
رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل تصریح کرد: حضرت زینب (س) در مسیر حرکت خود و در بازگو کردن حقایق مکتب حسینی چنان جسارت و شجاعتی از خود نشان داد که نه تنها معاندان بلکه در همه تاریخ و ادوار بشریت از این بزرگ بانوی جهان اسلام به عنوان نشانه و نمادی از غیرت و عظمت واقعی بانوان یاد می شود.
 
مدبر با اشاره به مسلمان شدن خانم یاکامورا یکی از بانوان کشور ژاپن اظهار کرد: اگر خداوند انسانی را دوست بدارد قطعا او را از تاریکی‌ها نجات و به سوی روشنایی هدایت می کند.
 
وی افزود: خداوند متعال افرادی را که مورد غضب قرار گرفته اند در سیاهی‌ها به حال خود رها می‌کند و نور هدایت و روشنایی را از این افراد می گیرد.
 
رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل ادامه داد: اسلام آورن یک بانوی ژاپنی نشان دهنده این ویژگی خداوند است و خداوند متعال رحمتش را در روی زمین از هیچکس دریغ نمی‌کند.
 
مدبر گفت: خداوند به افرادی بصیرت و تشخیص می دهد و از افرادی این ویژگی را صلب می‌کند که در این مورد هیچ حد و مرزی روی زمین توسط خداوند در نظر گفته نشده است.
 
وی اضافه کرد: کنگره زینبیون با هدف تبیین رشادت های حضرت زینب (س) برگزار شد تا دانشجویان بیش از پیش با اهداف قهرمان کربلا آشنا شوند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha