• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-47913

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس:

خوشه‌هاي صنعتي زمينه اشتغال 100 هزار نفر را فراهم مي‌كند

خوشه‌هاي صنعتي زمينه اشتغال 100 هزار نفر را فراهم مي‌كند

رئيس هيئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به ايجاد 5 خوشه صنعتي و كسب و كار در اين استان، مدعي شد كه با ايجاد اين خوشه‌ها امكان اشتغال بيش از 100 هزار نفر در فارس فراهم مي‌شود.

به گزارش ايسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس، شاهپور قنبري گفت: تاکنون خوشه‌هاي گلاب و عرقیات میمند و سنگ شمال، با دستیابی به اهداف مشخص شده در ارتقای تولید، صادرات و فناوری به‌ عنوان خوشه توسعه یافته مشخص شده و شبكه فراگير را تشكيل داده‌اند.

او گفت: خوشه‌هاي صنعتی فرش دست‌بافت و رب گوجه و ترشیجات نیز در مرحله پاياني انجام مراحل توسعه خوشه‌ای قرار دارد و با تشكيل شبکه فراگیر تا پايان امسال به مرحله توسعه يافتگي مي‌رسند.

قنبري از فعاليت خوشه خرمای جنوب به عنوان پنجمین خوشه کسب و کار در فارس خبر داد و گفت: عامل توسعه اين خوشه انتخاب و فعاليت‌هاي خود را آغاز كرده است.

وي با اشاره به شناسایی 12 خوشه صنعتی در استان فارس و با بيان اينكه از این تعداد تاکنون پروژه امکان سنجی 9 خوشه صنعتی به پایان رسیده است، گفت: در فارس تاکنون 12خوشه صنعتی شامل سنگ شمال فارس، سنگ نی‌ریز، انجیر، خرما، گلاب و عرقیات گیاهی، رب گوجه و ترشیجات، گیاهان دارویی، بسته بندی میوه و مرکبات، صنایع پلاستیک، مسقطی لار، خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی شناسایی شده است.

قنبري همچنين به برخی دستاوردهای اجرای طرح خوشه‌های صنعتی در استان فارس اشاره و اضافه كرد: در خوشه سنگ شمال با اجرای برنامه‌های حمایتی، علاوه بر کاهش صادرات سنگ خام، اقدامات موثری برای صادرات در کشورهای هدف جدید صادراتی نظیر روسیه و عمان درحال انجام است.

وي اضافه کرد: در خوشه گلاب و عرقیات میمند فارس نیز اقدامات موثری در بخش‌های بازاریابی، استانداردسازی محصولات و ارتقای تکنولوژی واحدهای تولیدی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در خوشه‌های صنعتی فارس را از راهبردهای مهم امسال در این بخش بیان و خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف با ذینفعان خوشه‌های صنعتی فعال در استان، تشکیل 4 کنسرسیوم در خوشه فرش، گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال و رب گوجه و ترشیجات و شوریجات وارد مرحله اجرایی شده است.

قنبری افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز برای تقویت فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی، از ایجاد مراکز فروش کنسرسیوم‌ها در بازارهای هدف خارجی حمایت می‌کند و علاوه برآن با اختصاص یارانه، بخشی از هزینه‌های اعزام اعضای کنسرسیوم‌ها به نمایشگاه‌های بین‌المللی را پرداخت می‌کند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha